סיטי פס תקבל המענק שעוכב בסך 150 מ' ש' בתמורה לזירוז עבודות הרכבת בירושלים

המדינה הסכימה לאשר את בקשת הזכיין לחריגה קלה מהתקן לכיול המסילות ; באחרונה העריך יאיר נווה, מנכ"ל סיטי-פס, כי צפויה דחייה של חודשיים בלו"ז לתחילת 2011

לאחר שבועות ארוכים של מחלוקות קשות, המדינה וזכיינית הרכבת הקלה בירושלים, קבוצת סיטי -פס, קרובות להסכם שיאפשר את זירוז העבודות להקמת הרכבת הקלה בצמתים המרכזיים בעיר, כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי במסגרת ההסכם המתגבש, תעביר המדינה לסיטי פס את המענק שהובטח לה בסך של כ-150 מיליון שקל (40 מיליון אירו), וזאת בתמורה לכך שסיטי פס תזרז על חשבונה את העבודות בצמתים המרכזיים בירושלים, בהיקף של כ-10 מיליון שקל.

סיטי פס הייתה אמורה לקבל את המענק במהלך חודש פברואר 2009, אך המדינה עיכבה אותו עד להשגת הסכם בנושאים שבמחלוקת. יצוין כי ההסכם בין הצדדים כפוף עדיין לאישור של דירקטוריון סיטי פס.

כחלק מההסכם המתגבש המדינה הסכימה לאשר את בקשת סיטי פס לחריגה קלה מהתקן שנקבע לכיול המסילות של הרכבת. כפי שפורסם ב"גלובס", סיטי חרגה מהתקן שקבעה המדינה (דיוק של 0.1) להנחת המסילות, אך הוא עדיין עומד בתקן האירופאי (דיוק של 0.2). העלות של תיקון המסילות הייתה עשויה להגיע לכ-20 מיליון שקל.

ההסכם המתגבש צפוי לשים קץ למחלוקת בין סיטי פס לעיריית ירושלים בנוגע לקבלת ההיתרים לעבודות בצמתים המרכזיים בעיר, ולזירוז לוחות הזמנים לנוכח העיכובים הנמשכים בפרויקט.

על רקע המחלוקות בין המדינה לזכיין, מנכ"ל סיטי פס, אלוף (מיל), יאיר נווה, העריך באחרונה כי החברה לא תעמוד בתאריך שנקבע להשלמת העבודות עד ספטמבר 2010, והעריך כי צפויה דחייה של חודשיים לפחות.

הסכם גובש בתיאום עם עיריית ירושלים, בראשות ניר ברקת, שדרשה לקבל התחייבות מפורשת של הזכיין לעמידה בלוחות הזמנים.

גורמים בכירים המקורבים לפרויקט ציינו כי "החלופה של הסכם הייתה העברת המחלוקות לבוררות שהייתה נמשכת חודשים ארוכים. במקום זאת, ההסכם החדש יאפשר את זירוז לוח הזמנים לפרויקט מתוך תקווה שהזכיין ידביק את הפיגור בעבודות".

בעלי המניות בסיטי-פס הן אשטרום (27.5%), אלסטום הצרפתית (20%), הראל (20%) פולאר (17.5%), קרן תשתיות ישראל (10%) וואוליה (5%).

בין העירייה לבין סיטי-פס פרצה באחרונה מחלוקת לאחר שהעירייה הודיעה כי תסרב להעמיד לה את ההיתרים הדרושים להתחלת העבודה בצמתים המרכזיים של ירושלים, עד שתציג תוכניות עבודה מסודרות.

העיכוב בקבלת ההיתרים מנע מסיטי-פס לעמוד באבן הדרך הדרושה לה על-מנת לקבל לידיה את הפיצוי מידי המדינה בסך 150 מיליון שקל שהובטח לה במסגרת הסכם הפשרה אשר נחתם לפני כחצי שנה בין המדינה, העירייה וסיטי-פס.

במסגרת ההסכם הפשרה, וויתרה הזכיינית על תביעותיה נגד המדינה בגין איחור של 19 חודשים בפרויקט. במסגרת הסכם זה נקבע כי תאריך השלמת הפרויקט אשר נקבע במקור ל-15 בפברואר 2009 יידחה ל-8 בספטמבר 2010.

בסיטי פס אישרו בתגובה כי "אנחנו אכן קרובים להסכם עם המדינה. איננו יכולים להתייחס לגופו של ההסכם".