השתבשה דרכו

עמית ברגר ניחן בחוש להזדמנויות, אבל תמיד התוכניות שנראו נפלא על הנייר השתבשו

השבוע נפרד שוק ההון מאחת הדמויות המעניינות והיצירתיות שהכיר. עמית ברגר, בעל השליטה בחברת אנטר הולדינגס, הגיש בקשה להקפאת הליכים לבית המשפט.

קפאת ההליכים היא לחברת אנטר הולדינגס, מבעלות השליטה ברשת טיב טעם. כמו כן מחזיקה אנטר הולדינגס ב-5% ממניות פריזמה. ברגר מבקש לפעול למכירת אחזקותיו בחברות, ששוויין מוערך בפחות מ-100 מיליון שקל וזאת כדי לשלם חובות של יותר מ-200 מיליון שקל.

לברגר היה לאורך השנים חוש ריח עסקי מפותח לאיתור הזדמנויות, אבל איכשהו תמיד התוכניות שלו, שנראו נפלא על הנייר, השתבשו בדרך. את דש נאלץ לעזוב בעקבות השתלטות עוינת של מיקי צולר, את פרפקט נאלץ למכור כדי לעמוד בתשלום למחזיקי האג"ח ורשת טיב טעם לא הצליחה לייצר לו את הרווחים והדיבידנדים להם קיווה.

במקביל ברגר ניצל את תקופת הגאות, ולווה כספים רבים כדי לממן את הרכישות השונות. אלא שבעוד מצבת החובות שלו רק הלכה ותפחה עד ליותר מ-200 מיליון שקל, נכסיו לא הניבו לו רווחים, והונה של אנטר הולדינגס רק הלך והצטמק.

ברגר סירב להרים ידיים, ובכל פעם שלף פתרונות יצירתיים לתשלומי החוב: עוד הלוואה, עוד שעבוד (כולל ביתו האישי), עוד מימוש של נכס. אבל הפעם נגמרו לברגר הרעיונות, והחלום שלו להקים חברות אחזקות הפך לסיוט. *