מהפך: סלקום הדיחה את פלאפון מראשות טבלת הפרסומות הזכורות

הפרסומת עמוסת הסלבס לרשות המים, באמצעות לפ"ם, מובילה השבוע את רשימת הפרסומות האהובות

הפרסומת לרשת סלקום באמצעות מקאן-אריקסון מובילה השבוע את טבלת הפרסומות הזכורות. שיעורי הזכירה של הפרסומת עומדים על 18.7%, הגבוהים מהממוצע החצי-שנתי - 13.7%. גם שיעורי האהדה של הפרסומת גבוהים ועומדים על 16.1%, מה שמציב את הפרסומת במקום השלישי בטבלת הפרסומות האהובות.

ההצלחה לה זוכה הפרסומת באה על רקע השקעה תקציבית ניכרת, כאשר סך ההשקעה התקציבית עבור פרסומת זו עומד השבוע על כ-1.6 מיליון דולר. השקעה זו מציבה את הפרסומת לרשת סלקום כמושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום.

הפרסומת לפלאפון באמצעות אדלר-חומסקי&ורשבסקי, אשר הובילה במשך 5 שבועות רצופים את רשימת הפרסומות הזכורות והאהובות, זוכה השבוע במקום השני הן ברשימת הפרסומות הזכורות והן ברשימת הפרסומות האהובות.

ד"ר רינה דגני מחברת גיאוקרטורגפיה מציינת כי התחרות בין שתי הפרסומות לרשתות הסלולריות משקפת את התחרותיות בענף רשתות התקשורת בכלל ובענף הרשתות הסלולריות בכלל. בעוד ששתי הפרסומות זוכות לשיעורי זכירה ואהדה יפים, ניכר כי הפרסומת לרשת סלקום זכורה יותר וכי הפרסומת לרשת פלאפון אהובה יותר. לדברי ד"ר דגני, ברבעון השנתי האחרון, כל הפרסומות שהובילו את טבלת הפרסומות הזכורות היו פרסומות לרשתות סלולריות.

הפרסומת של רשות המים, באמצעות משרד הפרסום לפ"ם, זוכה להוביל השבוע את רשימת הפרסומות האהובות עם שיעורי אהדה גבוהים, אשר עומדים על 24.1%. ד"ר דגני מציינת כי רמת האהדה הגבוהה ורמת הזכירות של הפרסומת לא רק מעידות על קמפיין מוצלח של רשות המים, אלא גם מלמדות על החשיבות הכללית בציבור הרחב לגבי הנושא.

בעולם הפרסום והמדיה מורגש הצמצום בעקבות המשבר הכלכלי גם השבוע. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי השבוע שודרו 181 פרסומות וחסויות (לעומת 277 לפני שבועיים). בתקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע חלה ירידה ניכרת של כ-27%, כאשר השבוע סך התקציבים עומד על כ-26.5 מיליון דולר, לעומת כ-36.0 מיליון לפני שבועיים.