בנק הפועלים מוכן להקים ועדת איתור למנכ"ל הבנק - אך במתווה שונה מכפי שהציע בנק ישראל; תכלול 3 נציגים של שרי אריסון שיהוו רוב

רק השבוע פירסם דירקטוריון הבנק מכתב למפקח על הבנקים חזקיהו, שבו סירב לבקשה להקים ועדת איתור ■ בנק ישראל דרש 3 דח"צים חיצוניים בלבד

בנק הפועלים יקים ועדת איתור למינוי מנכ"ל הבנק. הוועדה תכלול חמישה חברים - שני דירקטורים חיצוניים ושלושה דירקטורים מנציגי אריסון בדירקטוריון. בראש הוועדה יעמוד אמרי טוב, ולצידו יאיר אורגלר, לשעבר יו"ר הבורסה. עוד יהיו בוועדה אפרת פלד, פנינה דבורין ומשה קורן. הוועדה תדון במועמדים לתפקיד המנכ"ל, כאשר ציון קינן יגיש את מועמדותו לוועדה.

הפועלים דיווח הבוקר (ה') לבנק ישראל על כוונתו זו, וביקש את אישור בנק ישראל להליך. הפועלים נענה בכך לדרישת בנק ישראל להקים ועדת איתור, אך בנק ישראל דרש כי יהיו 3 דח"צים בוועדה, ורק דח"צים. הפועלים, לעומת זאת, מבקש הרכב אחר, שמגדיל את השפעת שרי אריסון על המתרחש.

עוד ביקש דירקטוריון הבנק להיפגש עם רוני חזקיהו, למקרה שיש לו השגות על המתווה המוצע לבחירת מנכ"ל. ציון קינן, שנבחר להיות המנכ"ל, הודיע לדירקטוריון שהוא מבין ומכבד את תהליך ועדת האיתור, וכי הוא יציג את מועמדותו.

רק לפני יומיים פירסם דירקטוריון הבנק מכתב ששלח למפקח על הבנקים, ובו חלק על מסקנות דו"ח הביקורת לגבי מינויו של ציון קינן - וסירב לבקשה להקים ועדת איתור.

במכתב כתב הדירקטוריון: "החלטות הדירקטוריון במינוי ציון קינן למנכ"ל היו ראויות וקידמו את טובת הבנק. זאת בהתחשב באילוצים האובייקטיביים שיצרה הודעת ההתפטרות של המנכ"ל המכהן צבי זיו".

במכתב ששלח היום לחזקיהו, מבהיר הדירקטוריון כי הוא "ממשיך להחזיק בדעה כי ההחלטה למנות באופן מיידי את ציון קינן כמנכ"ל הבא של הבנק היתה תקפה וראויה, הן מבחינת התהליך והן לגופה. עם זאת, הדירקטוריון רואה חשיבות רבה לעמדתו של המפקח ולפיכך נשקל האמור במכתביך בכובד ראש".

פנינה דבורין אפרת פלד / צלם: תמר מצפי

אקוניס ופישר נועדו ביחידות

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, נועד אתמול ביחידות במשך יותר משעה עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בלשכת הנגיד בירושלים. הנגיד סקר בפירוט את ההידברות בין בנק ישראל לבנק הפועלים.

בעקבות הפגישה אמר ח"כ אקוניס שלדעתו אין מקום להתערבות הכנסת כל עוד נמשכת ההידברות בין הבנק המרכזי לבין בנק הפועלים, ואמר לנגיד שאין בכוונתו לקיים דיון בוועדת הכלכלה בנושא זה כל עוד נמשכים המגעים בין הצדדים.