אחרי האכזבה - כן פייט מדווחת על הצלחת הניסוי לטיפול בעין יבשה; המניה מזנקת ביותר מ-30%

(עדכון) - לדברי החברה, התוצאות מצביעות על שיפור ניכר במצב המטופלים; היעד הראשי הושג באופן משמעותי סטטיסטי ■ לפני מעט יותר משבועיים צנחה המניה בכמעט 60% בעקבות הודעה על כשלון ניסוי

"טירוף הביוטכנולוגיה" בבורסה בת"א הוא תופעה מוכרת בשבועות האחרונים, והבוקר (א')מגיעה הודעה שהמשקיעים במניית כן פייט ביופרמה ציפו לה בכליון עיניים. מעט יותר משבועיים אחרי שהודיעה על כישלון בניסוי והביאה לנפילה של כמעט 60% במניה ביום אחד, הודיעה החברה כי סיימה בהצלחה את ניסוי שלב II בתרופה לטיפול בסינדרום העין היבשה.

בניסוי השתתפו כ-80 חולים הסובלים ממחלה בינונית עד קשה של סינדרום העין היבשה, ב-6 מרכזים רפואיים בישראל. החולים נטלו את התרופה במשך 12 שבועות ונבדקו מגוון מדדים הקשורים ליעילותה ולבטיחותה של התרופה, שניתנה בניסוי זה במתן דרך הפה וכתרופה בודדת.

לדברי החברה, תוצאות הניסוי מצביעות על שיפור ניכר במצב המטופלים, ויעד הניסוי הראשי הושג באופן משמעותי סטטיסטי. החברה הוסיפה כי התרופה נמצאה כבעלת בטיחות מירבית לאורך כל תקופת הניסוי.

כאמור, לפני מעט יותר משבועיים פירסמה החברה הודעה מאכזבת על כישלון בניסוי בתרופה המדוברת בשילוב עם המתותרקסט בחולי דלקת מפרקים שגרוניתית. כעת מתעודדת החברה מתוצאות הניסוי הנוכחי, שמעידות על כך שכתרופה יחידה, תרופת הדגל, המכונה CF101, יעילה, וייתכן שיש לה פוטנציאל ליישומים קליניים נוספים.

כעת תפנה החברה להתייעצות עם ה-FDA כדי לגבש החלטה האם השלב הבא של הניסוי יהיה שלב IIB או שלב III.