נתוני סטורנקסט: תנובה, חוגלה וסנו עולות - שטראוס, אסם ודיפלומט יורדות

ההאטה במשק נותנת את אותותיה בצמיחה מזערית במוצרי הצריכה השוטפת (FMCG), המעידה על שחיקה ריאלית במכירות

ההאטה במשק נותנת את אותותיה בצמיחה מזערית במוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) המעידה על שחיקה ריאלית במכירות. כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס". בין החודשים ינואר עד אפריל השנה רשם כלל שוק מוצרי הצריכה צמיחה כספית של 2.7% בלבד והסתכם ב-12.6 מיליארד שקל, לעומת 12.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

יצויין כי ניתוח המכירות בין ינואר לאפריל מבטל את הטיית חג הפסח. כמו כן, בתקופה זו השוק רשם עליות מחיר גבוהות יותר ולכן מדובר בשחיקה ריאלית במכירות.

לשם השוואה, בטרם המיתון, בין החודשים ינואר עד אוקטובר 2008, רשם השוק צמיחה של 13.8% וזאת בהשוואה לתקופה מקבילה ב-2007.

המזון והמשקאות אמנם הובילו את צמיחת השוק עם עלייה של 3.1% בעוד שטיפוח הפרט והבית (נון-פוד) נותר כמעט ללא שינוי (עלייה של 0.3%), אולם השחיקה הריאלית ניכרת בשני התחומים בשל עליות המחיר הגבוהות יותר שחלו במזון ובמשקאות. כדי לסבר את האוזן נציין שבארבעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה כמותית של 3.1% במכירת המשקאות.

בין 6 השחקנים המובילים בתחום המזון, תנובה, המובילה את השוק, ונטו סחר, השחקנית השישית בהיקף המכר - הן היחידות שעלו בנתח השוק שלהן ברבעון הראשון של השנה. שתיהן רשמו בתקופה זו צמיחה במכירות הגבוהה מצמיחת השוק. לעומתן, קבוצת שטראוס, קבוצת אסם סחר והחברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה) איבדו בתקופה זו נתח שוק, אם כי הירידה בנתח השוק לא לוותה בירידה במכירות. השחקנית החמישית בתחום, חברת יוניליוור, שמרה בתקופה זו על נתח השוק שלה.

בתחום טיפוח הפרט והבית, חוגלה-קימברלי, סנו ושסטוביץ הגדילו ברבעון הראשון של השנה את נתח השוק שלהן ורשמו צמיחה במכירות שהיא מעבר לצמיחת השוק, לעומתן, דיפלומט, גורי ויוניליוור איבדו בתקופה זו נתחי שוק. יתרה מכך, לאיבוד נתחי השוק של דיפלומט וגורי נלווית גם ירידה במכירות לצרכן.

חוגלה