תעודות הסל המשיכו לצמוח גם בחודש אפריל: גייסו 2.6 מיליארד שקל והגיעו לסך של 36.7 מיליארד שקל

תכלית המשיכה להוביל בגיוסים, עם 309 מיליון שקל ■ היקף הנכסים של קסם גדל בכמיליארד שקל והיא מובילה את הענף ■ אפיק תעודות האג"ח ריכז את מרבית הגיוסים וגרף אליו 384 מיליון שקל

גם באפריל רשם ענף תעודות הסל צמיחה מרשימה. נכסי הענף גדלו ב-2.6 מיליארד שקל, והגיעו לסך של 36.7 מיליארד שקל. מנתוני בנק ישראל עולה כי הצמיחה נבעה הן מגיוסים, שהסתכמו בכמיליארד שקל, והן מעליית ערך של השוק.

סך הנכסים באפיק זה עומד כבר על 16.5 מיליארד שקל, כך שהוא מהווה קרוב למחצית מהענף. מנתוני בנק ישראל עולה כי אפיק תעודות האג"ח מורכב ברובו מתעודות סל על מדדי איגרות החוב הקונצרניות. אלה מנהלות נכסים בהיקף של 9.5 מיליארד שקל, לעומת 6.8 מיליארד שקל בתעודות על מדדי אג"ח ממשלתיות.

יחד עם זאת, בחודש החולף תעודות האג"ח הממשלתי היו פופולאריות יותר, והן גייסו 241 מיליון שקל. תעודות התל בונד לעומתן גייסו רק 97 מיליון שקל.

גם התעודות המנייתיות הרגילות (LONG) נהנו בחודש החולף מגיוסים נאים, שהסתכמו ב-301 מיליון שקל. סך נכסי אפיק התעודות המנייתיות עומד על 9.9 מיליארד שקל.

בחלוקה לפי גופים, גם בחודש החולף המשיכה תכלית להוביל בגיוסים. את הצמיחה הגדולה בהיקף הנכסים רשמה קסם, החברה של אקסלנס. תכלית, שבבעלות בנק דיסקונט ומייקל דייויס, ובניהול איל סגל ודוד אלאלוף, גייסה 309 מיליון שקל בעיקר לתעודות המנייתיות וכן לתעודות על מדדי התל בונד ומדדי הגילונים. היקף נכסיה צמח ב-700 מיליון שקל ל-9.7 מיליארד שקל.

קסם, בראשות רוי רגב, ובניהול אבנר חדד ובועז נגר, צמחה בחודש החולף בכמיליארד שקל להיקף נכסים של 11.6 מיליארד שקל. קסם גייסה 239 מיליון שקל, בעיקר לתעודות התל בונד, וכן לתעודת קסם סין.

מבט, שבבעלות כלל פיננסים ובניהול ליאור כגן, גייסה 281 מיליון שקל ונהנתה מצמיחה של 500 מיליון שקל בנכסיה, שמסתכמים ב-5.4 מיליארד שקל.

פסגות, שבבעלות בית ההשקעות פסגות ובניהול טל ורדי, גייסה 203 מיליון שקל, ואינדקס, בבעלות דש וברק קפיטל, ובניהול אורי בן דב, גייסה 115 מיליון שקל.

[לאתר תעודות סל ו-ETF's]