עכשיו זה סופי: החנות השלישית של GAP בישראל תיפתח בקניון ארנה

רשת GAP של מוטי זיסר נכנסת לארנה שנה וחצי לאחר שמכר את הקניון למנופים פיננסים ■ מאז הרכישה השקיעה מנופים 60 מיליון שקל בשיפוץ ובינוי הקניון ■ משיקה היום מיתוג מחדש לקניון תחת השם Fashion Arena

עכשיו זה סופי: רשת GAP, שזיכיונה בישראל מצוי בידי מוטי זיסר, נכנסת לקניון ארנה - שנה וחצי לאחר שזיסר מכר את הקניון למנופים פיננסים של אברהם נניקשוילי וג'קי בן-זקן. כך נודע ל"גלובס".

לפי ההסכם בין הצדדים, החנות שתיפתח בארנה תהיה החנות השלישית של GAP בארץ ותשתרע על 1,000 מ"ר. החנות תכלול את כל מגוון המותג GAP, לרבות אופנת תינוקות, ילדים, גברים ונשים. החנות צפויה להיפתח בינואר 2010, ובהמשך תיפתח גם חנות של בננה ריפבליק.

מיתוג מחדש בארנה

כשנה וחצי לאחר רכישת קניון ארנה מידי אלביט הדמיה של מוטי זיסר, ממתגת היום (ד') חברת מנופים פיננסים מחדש את הקניון תחת השם Fashino Arena. מאז הרכישה השקיעה מנופים פיננסים, שנמצאת בין היתר בבעלות של ג'קי בן-זקן, סכום של 60 מיליון שקל בקניון. עיקר הסכום הושקע בבינוי ושיפוץ הקניון, וכ-10 מיליון שקל הושקעו בדמי פינוי שהחברה שילמה לשוכרים שנתבקשו לפנות או להחליף חנויות על מנת לאפשר את השיפוץ הרחב.

ג'קי בן-זקן, שכינס היום מסיבת עיתונאים, הבהיר כי בכוונת החברה להשקיע מיליונים רבים של שקלים ("רבים אבל לא יותר מ-10 מיליון שקל") בשיווק ומיתוג הקניון ובהפיכתו לקניון מוביל ומרכז אופנה בארץ. כצעד ראשון נתנה החברה חסות לתוכנית "פרויקט מסלול" שצפויה לעלות בקרוב לאוויר ברשת, בעלות של מיליון שקל, הכוללת גם מתן חנות חינם לזוכה למשך שנתיים.

קניון ארנה / צלם: יחצ

זריקת עידוד ראשונה יכול בן-זקן לקבל מרשימת השוכרים החדשה בקניון הכוללת את GAP, המשביר לצרכן, גלי, סולוג וכן, סקטור ו-512 RG, שתי רשתות שבן-זקן נכנס אליהן לאחרונה כשותף.

המשביר לצרכן צפויה לחנוך לקראת סוף השנה חנות בגודל 1,350 מ"ר, ואילו GAP צפויה כאמור לחנוך חנות בתחילת 2010.

גם H&M תיכנס?

בן-זקן גם הביע תקווה כי H&M תיכנס אף היא לקניון. "אנחנו מאמינים כי קניון ארנה במתכונת המחודשת - ובפרט לאור ההערכה שלנו ושל זכייני H&M שלא יהיו חנויות של המותג בארץ עד 2011 - יהיה מספיק אטרקטיבי כדי שתהיה בו גם חנות של H&M", אומר בן-זקן.

בהתייחס לעסקת רכישת הקניון אומר בן-זקן: "ראינו בארנה עסקת יזמות, לא עסקת תשואה. התפוסה היום בקניון היא 80%. ברמת הסכמי שכירות שביצענו בחודשים האחרונים, אני מעריך כי אנחנו עומדים על תפוסה של 95%, ואנחנו מעריכים כי לקראת סוף השנה נגיע לתפוסה של 100%".

לדבריו, "זה אחד הקניונים עם דמי השכירות הנמוכים שיש שעמדו ביום הרכישה על ממוצע של 32 דולר למ"ר. זה אומר שיש לאן לצמוח".

חיזוק נוסף קיבל היום בן-זקן מבכירי רשתות האופנה שהשתתפו במסיבת העיתונאים והביעו אמון מלא בבן-זקן ובפוטנציאל הקניון. בין היתר נכחו רוני אירני, מנכ"ל ומבעלי קבוצת אלשרד; סולי סקאל מקבוצת סקאל; ישראל קורט, מנכ"ל ה.שטרן; אריק בן-זינו, מנכ"ל מנגו ו-GAP; ונסים חסן, סמנכ"ל בכיר במשביר לצרכן.