טים גייתנר: "המערכת הפיננסית בארה"ב קרובה להחלמה"

שר האוצר האמריקני בפני ועדת הבנקאות בסנאט: "הלחץ על המוסדות הפיננסיים הולך ומתמעט, והשלב הפגיע ביותר למגזר כבר מאחורינו" ■ התוכנית למחיקת הנכסים הרעילים מהבנקים תחל בשבועות הקרובים

שר האוצר האמריקני, טים גייתנר, נואם כעת בפני ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקני בוושינגטון, בעניין מצבו של המגזר הפיננסי. "המערכת הפיננסית מחלימה", אמר השר. "הלחץ על המוסדות הפיננסיים הגדולים הולך ומתמעט, והשלב הפגיע ביותר למגזר כבר מאחורינו". הוסיף.

שר האוצר האמריקני אמר כי הסימנים מראים בברור על החלמה, וכן הרגיע ואמר כי לממשל עדיין יש 124 מיליארד דולר מכספי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי (TARP) לשימוש בהמשך הסיוע למוסדות שזקוקים. גייתנר הוסיף כי התוכנית של הממשל למחיקת הנכסים הרעילים ממאזני הבנקים תתחיל להיכנס להילוך גבוה כבר בשבועות הקרובים.

בנוסף, גייתנר אמר לסנטורים, כי הצרכנים והמשקיעים האמריקנים צריכים לקבל בטוחות והגנות מפני מניפולציות של הבנקים בשירותים הפיננסיים שהם מספקים. בכירים בתעשייה אמרו גם כי הממשל שוקל להקים ועדה רגולטורית שתגן על הצרכנים, שמיטב כספם מונח בחשבונות הבנקים, מפני רמאות כרטיסי אשראי, משכנתאות ושאר מוצרים פיננסיים.

גייתנר אמר, כי הצעדים שנוקט הממשל מסייעים להקלת הלחץ על המגזר הבנקאי, וכי החלת התוכנית בקרוב, למחיקת הנכנסים הרעילים, הינה הצעד הבא לסיום מחנק האשראי מהעוצמתיים שידע המגזר הפיננסי בארה"ב.