שטיגליץ תובע מעורכת הדין שלו 5 מיליון דולר: בגלל רשלנותה הפסדתי חלק מפרס הנובל

חתן פרס נובל לכלכלה, ג'וזף שטיגליץ, טוען כי מכיוון שעורכת הדין לא הגישה במועד את מסמכי הגירושים שלו מאשתו השנייה - תבעה האישה חלק מסכום הפרס שבו זכה בסך 300 אלף דולר

חתן פרס נובל לכלכלה, הכלכלן ג'וזף שטיגליץ, תובע פיצויים בסך 5 מיליון דולר מעורכת דינו לשעבר, בטענה כי מכיוון שעורכת הדין לא הגישה במועד את מסמכי הגירושים של שטיגליץ מאשתו השנייה, תבעה האישה חלק מסכום הפרס, בסך 300 אלף דולר, שבו זכה.

בדיון שנערך שלשום (ו') בוושינגטון, דחה השופט הפדרלי רי'צרד ליאון את מועד תחילת המשפט ל-29 בספטמבר, לבקשת עורכת הדין. בתביעה מאשים שטיגליץ את ריטה בנק, שייצגה אותו בהליכי הגירושים, ברשלנות מקצועית.

ב-2001 זכה שטיגליץ בפרס נובל לכלכלה, על תיאוריית המידע הא-סימטרי שהוא פיתח והוכיח שהשווקים אינם יעילים כאשר אין לכל הצדדים לעסקה גישה שווה למידע קריטי. לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, בנק לא מסרה לו כי לפני שפנה אליה, היא נתנה שירותי ייעוץ לאשתו, ג'יין הנאווי, שהגישה נגדו תביעה לגירושים ב-2002.

בנק לא דיווחה לו מעולם כי אשתו פנתה אליה עוד לפני אוגוסט 2000, אז ביקש שטיגליץ מבנק לייצגו בהליכי הגירושים. במסמכים טען שטיגליץ כי בשנים 2000 ו-2001 הוא ביקש מבנק באופן חוזר ונשנה להגיש את מסמכי הגירושים בוושינגטון, כדי למנוע מאשתו בנפרד לתבוע את הכספים שקיבל מוועדת הנובל ואת ההכנסות שלו בעקבות זכייתו בפרס. לפי שטיגליץ, בנק נמנעה מהגשת המסמכים ואלה לא הוגשו מעולם.

באותה העת העריך שטיגליץ "שכמה מהעבודות העתידיות שעליהן הוא שוקד, וכן פרס נובל הפוטנציאלי לכלכלה באוקטובר 2001, יניבו הכנסה שעליה הוא רצה להגן במקרה של גירושים מהנאוויי", נאמר בתביעה.