אסיה סיימה את שבוע המסחר בעליות על רקע נתוני מאקרו חיוביים: היצור התעשייתי ביפן עלה ב-5.2%

העלייה בייצור התעשייתי ביפן - החדה ביותר מזה 56 שנה ■ הניקיי היפני עלה ב-0.75% ■ שערו של הין מתחזק ב-0.6% על רקע ההערכות כי קרנות יזרימו כספים ליפן ■ התמ"ג בהודו עלה ב-5.8% והבורסה זינקה ב-2.9%

המסחר בבורסות האסיאתיות הסתיים בטריטוריה החיובית על רקע נתונים מאקרו כלכליים מעודדים ביפן ובהודו. הניקיי ביפן עלה ב-0.75% ובהודו רשמה בורסת הסנסקס עלייה של 3%.

ביפן עלה באפריל הייצור התעשייתי באופן החד ביותר מזה 56 שנה, זאת כתוצאה מעלייה בייצוא מיפן, אשר עוזר לכלכלה היפנית להגיח מהמיתון הגרוע ביותר שנרשם בה מאז מלחמת העולם השניה.

הייצור התעשייתי זינק ב-5.2% לעומת רמתו בחודש מארס, וזהו החודש השני ברצף בו נרשמת עלייה בתחום זה. האנליסטים ציפו שהעלייה תסתכם ב-3.3%, כאשר חברות רבות אמרו כי בכוונתן להגביר את הייצור גם בחודשים מאי ויוני.

שערו של הין היפני מתחזק גם הוא ב-0.3% ונסחר כנגד הדולר בשער של 96.58 ין לדולר, על רקע ההערכות כי קרנות יזרימו כספים ליפן עם התחדשות הצמיחה, לאחר שברבעון הקודם נרשם שיא בהתכווצות הכלכלית ביפן.

הצמיחה הכלכלית בהודו, הכלכלה השלישית בגודלה באסיה התרחבה יותר מהציפיות ברבעון הראשון של השנה כאשר שיעור הצמיחה בה הסתכם ב-5.8%, בדומה לנתון המעודכן בעבור הרבעון הקודם. הכלכלנים צפו לעלייה של 5%.

קצב הצמיחה הזה עדיין מהווה כמחצית מהצמיחה שאפיינה את הודו במהלך 5 השנים האחרונות. הכלכלה מראה סימנים אחדים של התאוששות מאז בוצעו הורדות שערי הריבית והופעלה תוכנית התמריצים בהיקף של 7% מהתוצר המקומי הגולמי.

גם בסין פורסמו היום תחזיות לצמיחת התמ"ג אשר עלו ביחס לתחזיות שפורסמו לפני חמישה חודשים, בהתחשב בירידה בייבוא המתכות, ירידה בייצור מוצרי האלקטרוניקה והסיכון להתכווצות בייצור בחודש מאי, כך על פי תחזיות של 14 כלכלנים בכירים בסין שנאספו ע"י בלומברג. על פי התחזית החדשה הכלכלה השלישית בגודלה בעולם תתרחב בשיעור של 7.5% השנה לעומת תחזית צמיחה של 7.1% ברבעון הראשון. זאת לאחר שברבעון הראשון נרשם קצב הצמיחה האיטי ביותר מזה עשור בסין והסתכם בעליה של 6.1% ברבעון הראשון.

ניקיי היפני עלה ב-0.75% ■ הנג-סנג טיפס ב-1.6% ■ S&P/ASX הוסיף 1.66% ■ מדד סנסקס בהודו זינק ב-2.92%.

בסיכום שבועי עלה הניקיי ב-3.2% ■ ההנג סנג זינק ב-6.5% ■ הבורסה האוסטרלית טיפסה ב-1.5%