האם יוסי מימן ירכוש את מניותיו של רון לאודר בערוץ 10? גורמים בשוק התקשורת מעריכים שלא

מימן מחזיק כיום ב-51% ממניות הערוץ, ולאודר מחזיק בכ-24.5% מהמניות ■ מחר תתקיים ישיבה ברשות השנייה בה יוחלט אם הערוץ ייצא למכרז חדש ■ מזה תקופה ארוכה שלאודר אינו מזרים כסף לערוץ 10

האם יוסי מימן יגדיל את חלקו בערוץ 10 באמצעות רכישת מניותיו של רון לאודר? על-פי הערכות, אופציה זו נשקלת לאור אי-הזרמת כספים לערוץ מזה מספר חודשים על-ידי לאודר.

גורמים המקורבים לערוץ 10 אמרו היום (א') ל"גלובס" כי "כל האופציות נבחנות", לאחר שכפי שמסתמן, לאודר ייצא משותפותו בערוץ. לא ניתן היה להשיג את תגובתם של קבוצת מרחב וכן את תגובת דוברו של מימן לידיעה. גם את תגובת לאודר לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

ל"גלובס" נודע עוד כי אמש (שבת) התקיימה ישיבה דחופה בה השתתפו ראשי ערוץ 10 ויוסי מימן. הישיבה התקיימה כחלק מההכנה לקראת הדיון שייערך מחר (ב') ברשות השנייה בעניין ערוץ 10, תחת האיום של פרסום מכרז מחודש להפעלתו כבר באופן מיידי.

גורמים בשוק התקשורת אמרו היום כי "אם המדינה לא תתעשת אחרי שבעל מניות אחד עוזב, לא בטוח מה יהיה לגבי בעלי מניות נוספים של הערוץ".

לאודר מחזיק כיום ב-24.5% ממניות ערוץ 10, ואילו מימן מחזיק ב-51% ממניות הערוץ. שאר המניות מתחלקות באופן הבא: ארנון מילצ'ן מחזיק בכ-14.5% מהמניות, וניוז קורפ של רופרט מרדוק מחזיקה בכ-10%. אם מימן אכן ירכוש את חלקו של לאודר, יגיעו אחזקותיו בערוץ לכ-75.5%.

מזה תקופה ארוכה שלאודר אינו מזרים כסף לערוץ, אולם מקורביו אומרים לאורך כל הדרך כי הוא עומד במחוייבויותיו לערוץ. יחד עם זאת, קשה להניח כי מימן יסכים לבצע הזרמת כספים נוספת לערוץ, כמו גם לשלם בעבור חלקו של לאודר, לאחר שבמשך שנים היה המממן העיקרי של הערוץ.

לפני כחודש טסו ראשי הערוץ לסבב פגישות בארה"ב במטרה לגייס כספים להשבת המחוייבויות. בין השאר ניסו לשכנע את בעלי ניוז קורפ להגדיל את חלקם בערוץ, ככל הנראה - גם על חשבון לאודר. אולם כעת נראה כי בשלב זה החליטו בעלי המניות של ניוז קורפ לא להגדיל את חלקם בערוץ.

כזכור, לפני כשבוע שלחה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, מכתב לראשי ערוץ 10 עם התרעה אחרונה לבעלי הערוץ. דאבוש זימנה את בעלי המניות של הערוץ לישיבה מכרעת (שתתקיים כאמור מחר) בעניין המשך הפעלת הערוץ על-ידם, זאת טרם פרסום מכרז מיידי להפעלת ערוץ 10.

מערוץ 10 נמסר הערב בתגובה: "קיבלנו בצער ובדאגה את הודעתו של מר לאודר. שוק הטלוויזיה המסחרית עבר בשנה האחרונה טלטלות קשות. אנו מייחלים שיצליח לשרוד גם את הטלטלה שבעזיבתו של איל הון ותקשורת עולמי, שהשקיע מאות מיליוני שקלים בפיתוח היצירה הישראלית".