עובדי קבלן בחברת החשמל הועסקו בשטיפת מכוניות מנהלים

זאת למרות שלכלי הרכב הצמודים לעובדים בחברת חשמל יש מנוי חודשי למכוני שטיפה ■ חברת החשמל בתגובה: "מדובר בתקלה - ניתנה הוראה חד משמעית להפסיק את שטיפת המכוניות"

עובדי קבלן בחברת החשמל שהועסקו בניקיון בתחנת הכוח "אורות רבין" שבחדרה קיבלו הנחייה לשטוף מכוניות של מנהלים בתחנה. כך נודע ל"גלובס". זאת למרות שלמנהלים בחברת החשמל הזכאים לרכב צמוד מהעבודה יש מנוי למכוני רחיצת רכבים.

בתמונות שהגיעו לידי "גלובס" נראים העובדים שוטפים בזרנוקים את אחת ממכוניות המנהלים, כאשר במקביל תור של עוד מספר מכוניות ממתין לשטיפה.

בתלונה שנשלחה ל"גלובס" ע"י גורמים שנחשפו לארוע המביך נכתב כי "עובדי קבלן נאלצו לשטוף רכבים של מנהלים המחזיקים גם במנוי לשטיפומט (מכון רחיצה אוטמטי). מדובר בניצול של עובדי קבלן ומנהל העבודה שהופקד עליהם, כמו גם בזבוז משווע של מים".

יש לציין כי ברוב מכוני השטיפה משתמשים במים ממוחזרים לרחיצת המכוניות, כך שאכן מדובר בבזבוז כפול של מים.

גורמים בחברת החשמל אמרו כי אכן מדובר בארוע חמור המנוגד לנוהלים הפנימיים בחברה. "לכל המנהלים בחברת החשמל יש מנוי חודשי לשטיפומט פעמיים בחודש. לא ברור מי הגורם בתחנת הכוח שאישר את העסקת עובדי הקבלן בשטיפת רכבים, אך מכל הארוע עולה תמונה לא נעימה, בלשון המעטה".

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "כל צי הרכב של חברת החשמל ,עושה שימוש מושכל במכוני שטיפה ובתחנות דלק ברחבי המדינה.אף שמדובר במספר מועט של כלי רכב, הרי שההליך שהתבצע בתחנה אינו תקין. ניתנה הוראה מיידית וחד משמעית להפסיק אותו מייד" .

עוד מכוניות ממתינות לשטיפה:

חברת חשמל / צלם: יחצ