שרי החוץ של האיחוד האירופאי לא ישדרגו יחסיהם עם ישראל

כך ממדווח בגלי צה"ל ■ שר החוץ של לוקסמבורג, המארחת את המפגש: "נבצע דיון רציני בשדרוג היחסים רק כשתופסק הבנייה בהתנחלויות וכשתהליך השלום ייכנס למסלולו"

גלי צה"ל ציטטו היום (ב') את סוכנות הידיעות "AP" לפיה הודיעו 27 שרי החוץ של האיחוד האירופי כי הארגון לא ישדרג את יחסיו עם ישראל. "נבצע דיון רציני בשדרוג היחסים רק כשתופסק הבנייה בהתנחלויות וכשתהליך השלום ייכנס למסלולו", הסביר שר החוץ של לוקסמבורג. זאת, חרף העבודה שבנאומו המדיני, קיבל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את פתרון שתי המדינות.

לוקסמבורג מאחרת את הכינוס שרי החוץ ביבשת. שר החוץ שלה הסביר כי דיון רציני בשדרוג היחסים יתבצע רק כשתופסק הבנייה בהתנחלויות וכשתהליך השלום יכנס למסלולו, כלשונו.

נציין, כי לאחרונה ניסתה ישראל לשכנע את שרי האיחוד כי ימשיכו לקדם את שדרוג היחסים. שר החוץ, אביגדור ליברמן, ביקש בחודש שעבר כי השדרוג יתבצע ללא זיקה לעניין הפלסטיני. "כמו שחיזבאללה מאיים על ממשלתו של סניורה בלבנון, כך גם החמאס והג'יהאד מאיימים על הרשות הפלסטינית", אמר ליברמן לשר החוץ הגרמני. זאת, כשציין כי העימות במזרח התיכון הוא לא בין ישראלים לפלסטינים, אלא בין קיצוניים ומתונים.