להשקיע עם תוכנית התמריצים

דווקא סקטור הבנייה המושמץ צפוי ליהנות מהמיליארדים האלה ■ שלוש המלצות השקעה

לא ברור איזה חברות וסקטורים יגרפו הכי הרבה מ-878 מיליארד הדולרים, כספי תוכנית התמריצים שאושרה על ידי הקונגרס בפברואר. עם זאת, אפשר להעלות ניחוש מושכל: דווקא תעשיית הבניה המושמצת תהנה מהם.

בבלומברג העלו לאחרונה מספר דוגמאות, כמו עבודה על 107 פארקים לאומיים, שיפור ושיפוץ שדות התעופה וכבישים מהירים, בניית מתקנים רפואיים למבוגרים, בניית מערכות מים וביוב חדשות באזורים כפריים ו-2,300 פרויקטים של בינוי ושיקום במתקנים צבאיים ברחבי המדינה.

בנקודת הזמן הזו לא אמליץ להשקיע בחברות בנייה שבנו נכסים מסחריים או למגורים, ומנסות כעת למלא אותם בדיירים. החברות שבחנתי מספקות מוצרים ושירותים לתעשיית הבנייה.

כמו תמיד, וידאתי שהחברה מקבלת ציון גבוה מאחת מאסטרטגיות הגורואים שלי. כך, בלי קשר לכספי התמרוץ, להשקעות הללו יש סיכוי טוב להציג ביצועים טובים. כספי הסיוע, אם יגיעו אליהן, יהיו דחיפה נוספת, ויהפכו את ביצועיהן מטובים למצוינים.

EMCOR Group

אחת החברות הללו היא EMCOR Group (סימול: EME), שמספקת שירותי בנייה חשמליים ומכאניים, כולל תכנון, התקנה ואחזקה של רשתות תקשורת, חימום, מיזוג אוויר ואוורור, מערכות חשמל ומערכות לטיפול במים. הלקוחות שלה מגוונים - מסחריים, תעשייתיים וממשלתיים.

אסטרטגיית ג'ואל גרינבלט אוהבת את EMCOR. האסטרטגיה הזו מתבוננת קודם כל בתשואת הרווח, שמחושבת כרווחי החברה לפני ריבית ומסים, חלקי ה-Enterprise Value שלה. ה-EV כולל את מחיר המניה, יחד עם היקף החוב שמשמש לייצור הכנסות. תשואת הרווחים של EMCOR היא 24.2%.

הפקטור הבא הוא התשואה על ההון הכולל, שבמקרה של EMCOR עומדת על 48.94%. המבחן האחרון הוא שילוב שני המשתנים הללו, כדי לבדוק איך המניה מדורגת בין כל המניות שבמאגר שלנו. ו-EMCOR מתברגת למקום התשיעי והמרשים.

Caterpillar

המניה השנייה היא אייקון בחברות תעשייה אמריקניות - קאטרפילר (סימול: CAT ). היא היצרנית הגדולה בעולם של ציוד בנייה וכרייה, כמו של ציוד תעשייתי נוסף.

האסטרטגיה שביססתי על כתיבתו של ג'יימס או'שונסי סבורה שקאטרפילר תוכל לקדוח בבוץ הכלכלי ולמצוא את דרכה חזרה לצמיחה ממנה נהנתה לפני המיתון הנוכחי.

האסטרטגיה מחפשת חברות גדולות, וקאטרפילר, שנסחרת לפי שווי של יותר מ-23 מיליארד דולר, עומדת בדרישה. בנוסף, תזרים המזומנים שלה - 7.54 דולר למניה, חיובי וגדול יותר מממוצע השוק, שעומד על 0.59 דולר.

האסטרטגיה דורשת גם שכמות המניות הצפה תהיה גדולה מהממוצע בשוק, ושהמכירות המצטברות יהיו גדולות פי 1.5 מהממוצע בשוק. שני הנתונים הללו בקאטרפילר גבוהים כמעט פי 3 מנתוני השוק.

לבסוף, מבין 50 החברות הטובות ביותר שעומדות בקריטריונים הללו, האסטרטגיה מחפשת את בעלות תשואת הדיבידנד הגבוהה ביותר - וזו של קאטרפילר עומדת על 4.37%. הציוד האגדי שלה עושה עבודה עמוקה ומלוכלכת, אבל זו חברה שמנייתה יכולה להמריא בתוך זמן קצר.

URS Corp

URS (סימול: URS) היא עוד חברה שחביבה על מודל או'שונסי. זו חברת הנדסה, בנייה ושירותים טכניים דומיננטית, שמעורבת בפרויקטים גדולים ומגוונים של בנייה, כמו מתקני חשמל.

URS נבחנת במונחים של אסטרטגיית הצמיחה של או'שונסי, שהקריטריונים בה מעט שונים. גם היא מחפשת חברות גדולות, ו-URS היא חברה כזו, עם שווי שוק של 4.3 מיליארד דולר. בנוסף, המניה עומדת בדרישה לגידול ברווח למניה בכל אחת מ-5 השנים האחרונות, ומכפיל המכירות שלה, 0.41, נמוך מהמקסימום של 1.5.

קריטריון נוסף הוא חוזק יחסי, שמודד את ביצועי המניה ב-12 החודשים האחרונים בהשוואה למניות ה-S&P 500. החוזק היחסי של URS עומד על 91 - כלומר זו חברה חזקה עם היסטוריית ביצועים מרשימה.

ביצועי העבר של שלוש החברות הללו, מיצובן בשוק, ההיסטוריה הארוכה של הצלחות והפוטנציאל לצמיחה עתידית הופך אותן להשקעות מצוינות היום.

ג'ון פ. ריס הוא מנכ"ל Validea.com, חברת מחקר השקעות, מייסד Validea ניהול הון ומנהל קרן הגידור Validea