יצחק תשובה בוחן אפשרות להנפקת אג"ח בישראל לזרוע הפרטית, קבוצת אלעד

מיקי נפתלי, מנכ"ל ונשיא הקבוצה, ביקר בישראל בימים האחרונים ונפגש עם גופים מוסדיים כדי לבחון אפשרות למחזר את אגרות החוב הפרטיות

יצחק תשובה בוחן אפשרות להנפקת אג"ח בישראל לזרוע הפרטית, קבוצת אלעד.

מיקי נפתלי, מנכ"ל ונשיא הקבוצה, ביקר בישראל בימים האחרונים ונפגש עם גופים מוסדיים כדי לבחון אפשרות למחזר את אגרות החוב הפרטיות. כזכור, ביקשה הקבוצה מחברת דירוג האשראי S&P מעלות שלא לחשוף את דירוג האשראי של האג"ח בשל היותן פרטיות.

סדרה א' של החברה הונפקה בפברואר 2008 בערך נקוב של כ-555.64 מיליון שקל. היא צמודה למדד ונושאת ריבית קבועה בשיעור של 5.9% לשנה. על-פי מערכת "רצף-מוסדיים", בה נסחרות אג"ח פרטיות, התשואה לפדיון של האיגרת עומדת כעת על 14.46%, ברוטו. מח"מ הסדרה (משך החיים הממוצע עד החזר ההשקעה במלואה, הן מפרעונות קרן והן מפרעונות ריבית, א"ו) הוא 2.7 שנים. מכאן, שהסדרה נסחרת ב-80.7% מערכה המתואם (השער בשקלול הפרשי ריבית והצמדה שטרם חולקו).

עם זאת, עיקר אגרות החוב של הקבוצה הונפקו באמצעות החברה הבת, אלעד ארה"ב. בסדרה א' שלה הונפקו 1.21 מיליארד שקל ערך נקוב, בדירוג "-AA" של S&P מעלות (רמת השקעה גבוהה מאוד, המרדגה הרביעית מלמעלה). כאן מדובר בתשואה לפדיון של 8.27% ברוטו מול ריבית של 5.2% במח"מ של 3.59 שנים. הסכום המצרפי של שתי הסדרות מסתכם בכ-1.76 מיליארד שקל, אולם שווין בשוק נמוך מסכום זה, כאמור.

לפני כשבוע דיווחנו כי מיזם נדל"ן בסינגפור המשותף לקבוצת אלעד של תשובה הצליח למחזר חוב של 822.5 מיליון דולר. אלעד סינגפור שותפה בשליש מפרוייקט הנדל"ן המסחרי בבירה, בו שותפות גם קרן השקעות נדל"ן של ממשלת דובאי וחברה בשליטת הבעלים הקודמים של מלון הפלאזה בניו-יורק וחלקה של אלעד במימון מוערך ב-180.95 מיליון דולר. מכאן, שייתכן ותמורת הגיוס - ככל אשר זה ייצא לפועל בסופו של דבר - ישמש גם למימון ההשקעה בסינגפור.

[לאתר האג"ח]