מצעד הגיוסים: מידרוג העניקה דירוג גבוה להנפקה של אלוני חץ

אלוני חץ מנסה גם היא לנצל את הגאות בבורסה ולגייס עד 150 מיליון שקל על ידי הנפקת ני"ע מסחריים ■ לחברה התחייבויות של 395 מיליון שקל ובקופת המזומנים שלה שוכבים 41 מיליון שקל

רגע לפני שאלוני חץ יוצאת לגיוס של עד 150 מיליון שקל על ידי הנפקת ני"ע מסחריים, חברת דירוג האשראי מידרוג מעניקה לניירות דירוג "P-1", כלומר הדירוג הגבוה ביותר לטווח קצר. החברה, נזכיר, החברה מעוניינת להנפיק את הניירות להקטנת ניצול מסגרות האשראי הבנקאיות, והניירות יונפקו ל-90 יום ויחודשו לתקופות נוספות בנות 90 יום.

אלוני חץ הינה חברת נדל"ן הפעילה, בישירות ובאמצעות חברות בנות, בישראל, קנדה, שוויץ, ארה"ב ובריטניה. לחברה מזומנים בהיקף של 41 מיליון שקל בקופה ומסגרות אשראי מהמערכת הבנקאית בגובה 498 מיליון שקל עד ליולי 2011. החברה ניצלה עד כה 395 מיליון שקל ממסגרות האשראי הללו, והיא מבקשת להקטין את ניצול מסגרות האשראי באמצעות הנפקת ני"ע המסחריים.

נתן חץ, בעל השליטה באלוני חץ, מנצל בכך את הראלי בבורסה ואת הפשרת שוק האשראי החוץ בנקאי, וכמו חברות רבות אחרות מגייס הון מהמוסדיים בשוק. רק לפני כמה חודשים קרס שוק האג"ח הקונצרני ושוק האשראי החוץ בנקאי קפא. ישראלים רבים צפו בכספי הפנסיה שלהם יורדים לטימיון, אולם מתחילת השנה גייסו חברות הנסחרות בבורסה יותר מ-10 מיליארד שקל. ברוב המקרים נסגרו ההנפקות בריביות חד-ספרתיות נמוכות יחסית, מה שמעורר תהיות באשר ללקחים שנלמדו (או יותר נכון שלא נלמדו) על ידי המוסדיים במהלך המשבר.

במידרוג ציינו כי הגורמים שתמכו בדירוג הגבוה הינם יציבות תזרים דיבידנדים מחברות מוחזקות (בהיקף של 190 מיליון שקל); גמישות פיננסית טובה של החברה המתבטאת, בין היתר, בהיקף החזקה משמעותי במניות לא משועבדות של חברת PSP וכן החזקות בניירות סחירים לא משועבדים בהיקף של כ-220 מיליון שקל. כמו כן, התחייבות החברה לשמור על מסגרת אשראי פנויה ביחס של 1.2 לנעמ"ס המדורגים, תמכה גם כן בהחלטת הדירוג.

אך כמו כל חברת נדל"ן, גם אלוני חץ חשופה לשינויים בשווי נכסיה, אשר עלולים לפגוע ביציבותה הפיננסית. במידרוג ציינו גם כי במידה והדיבידנד מהחברות המוחזקות יקטן, הדבר עלול לפגוע בדירוג, וכמובן אם החברה תיקלע לקשיים ולא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה כלפי הבנקים. האנליסים מציינים גם כי דירוג האשראי לטווח ארוך של החברה הינו "A1", ובמידה ודירוג זה ייפגע הדבר יגרור גם שינוי בדירוג לטווח הקצר.

[לאתר אג"ח]