פרשת מיידוף: 15 אלף בקשות לפיצוי של עד חצי מיליון דולר

עד עכשיו אושרו 543 תביעות שיזכו לפיצוי כולל של 231 מיליון דולר ■ כל הדורשים פיצוי הגישו את בקשתם עד מועד ה"דד ליין" שנקבע ל-2 ביולי

ברגע האחרון, כשה"דד ליין" להגשת תביעות עמד על ה-2 ביולי, הגיע מספר התובעים לפיצוי מהונאת הפונזי של ברנרד מיידוף ל-15 אלף תובעים, חלקם נסעו במיוחד ממקומות מרוחקים כמו מקסיקו לבית המשפט לפשיטות רגל בדאלאס שבמדינת טקסס.

משרד עורכי הדין אירווינג פיקארד נבחר על-ידי בית המשפט לפשיטות-רגל להיות הנאמנים לחשבונות של המשקיעים שעד עכשיו לא ראו סנט מההשקעות שלהם, שהסתכמו על-פי גורמים בכ-13 עד 20 מיליארד דולר.

משרד עורכי הדין יבחן את הבקשות לפיצוי ויקבע את גובה הפיצוי לכל משקיע. תקרת הפיצוי למשקיע יחיד עומדת על 500 אלף דולר שיוקצו בקרן מיוחדת לכך.

עד עכשיו אושרו 543 תביעות שיזכו לפיצוי כולל של 231 מיליון דולר, שיינתנו מקרן של ה-Securities Investor Protection Corp - ארגון שמטרתו להגן מפני הונאות של משקיעים.

גורמים רשמיים ציינו כי חלק מהמשקיעים היססו לתבוע את הקרן מחשש שתתבע אותם על סכומים שהספיקו למשוך לפני התפוצצותה הסופית של הפרשה. חלק אחר של המשקיעים היסס לתבוע בגלל פחד שייתבעו על רווחים שהתקבלו אשר חורגים מהסכום המקסימלי של הפיצוי.