הי דרומה: איך ניתן להשיג הנחות על כרטיסי טיסה לאילת?

טיסה לאילת היא פיתרון פשוט וקל למי שרוצה לחסוך את הנסיעה הארוכה והמייגעת דרומה ■ כיום, השליטה של ארקיע וישראייר בקו מותירה את כל הכרטיסים במחיר דומה: כ-300 שקל ■ איך ניתן בכל זאת להוזיל את הטיסה?

דווקא בחודשים יולי ואוגוסט, בהם נוסקת הטמפרטורה באילת עד ל-40 מעלות ויותר בצל, גדל משמעותית הביקוש לנופש בעיר.

השנה, בעקבות הירידה במספר היוצאים לנופש באנטליה (שהיוותה בשנים האחרונות חלופה זולה יותר לנופש באילת), חזרה אילת לככב בתפוסה מלאה.

חוקי ההיצע והביקוש חזרו לתמונה, והמחירים ללינה באילת נותרו גבוהים כשהיו, למרות המשבר הכלכלי.

ריחוקה של אילת, המאלץ את הנופשים ממרכז הארץ לנהוג המשך כ-4 שעות לכל כיוון (ומהצפון גם 5 שעות ויותר) הופך את אופציית הטיסה לנחשקת, אלא שמבדיקת "גלובס" עולה שגם השנה תיאלץ משפחה של זוג הורים ושני ילדים להיפרד מ-2,300-2,400 שקל עבור הלוקסוס של טיסה במשך שעה לעיר הדרומית.

כמעט שלא קיימת תחרות בתחום והמחירים שמציעות שתי החברות המפעילות טיסות לעיר דומים. נקודה נוספת: בשונה מענפי נופש אחרים, גם באתרי האינטרנט של סיטונאיות התיירות לרוב לא ניתן להשיג כרטיסי טיסה לאילת במחירים נמוכים מאלה שמציעות החברות עצמן.

הטיסות לאילת מופעלות כיום על-ידי החברות ארקיע וישראייר ויוצאות מנתב"ג, משדה-דב, ומשדה-התעופה בחיפה. רק לפני מספר חודשים סירבה רשות התעופה האזרחית לבקשתה של אל-על להפעיל גם היא טיסות בקו אילת-נתב"ג.

מהמרכז - כל המחירים דומים

בעוד שבקווים שדה דב-אילת וחיפה-אילת פועלים מטוסים קטנים, בטיסות מנתב"ג פועלים מטוסים גדולים יותר המכילים נוסעים רבים יותר ועושים את הדרך בזמן קצר יותר. עובדה זו אמורה להוזיל את מחירי הכרטיס הבודד אולם כאמור, בדיקת "גלובס" מעלה כי אין כמעט הבדלים בין הטיסות משני נמלי התעופה במרכז הארץ.

מחירי הטיסות מחיפה יקרים יותר ונעים סביב 414-430 שקל לכיוון למבוגר (וכ-250 שקל לילד).

בימי השיא מפעילות החברות מדי יום עשרות טיסות במגוון שעות. מטבע הדברים הטיסות המבוקשות ביותר הן אלה היוצאות לעיר הדרומית בימים ראשון או חמישי בשעות לפני הצהריים, וחוזרות בימים חמישי או ראשון בשעות אחר הצהריים - זמני טיסה המאפשרים למקסם את הנופש. כמתבקש, מחירי טיסות אלה לרוב גבוהים יותר ממחירי טיסות בימים ובשעות נוחים ומבוקשים פחות.

ככלל, מחירי הטיסות נעים בין 175 ל-377 שקל לכיוון בשתי החברות. המחיר הנמוך מתייחס למחירי מבצע למחזיקי כרטיסי אשראי. ילדים ישלמו כ-220 שקל לכיוון, ותינוקות זכאים לטוס תמורת 40 שקל לכיוון.

שתי החברות מציעות טיסות במחירים מוזלים לרוכשים דרכם חבילה הכוללת לינה בבית-המלון, אולם למרות זאת מומלץ תמיד לבדוק את ההצעות לטיסה ולמלון בנפרד.

גם בטיסות לאילת, כמו בטיסות בינלאומיות, פועלת שיטת התמחור על-פי "הקצאות". לכן, ככל שנותרים פחות מקומות על הטיסה כך עולה מחיר הכרטיס. זו גם הסיבה שהמחירים המצוינים בטבלה נכונים לתאריך 5 ביולי ועשויים להשתנות.

שתי החברות ממליצות לרכוש את הכרטיסים זמן רב מראש על מנת להבטיח מחירים נמוכים יותר, אולם חשוב לזכור כי מדיניות הביטולים שלהן נוקשה ועלולה להגיע גם ל-100% לביטול מספר ימים לפני המועד המתוכנן.

מחפשים מבצעים?

בארקיע

חיילים טסים על בסיס מקום פנוי ב-149 שקל.

צעירים עד גיל 29 טסים ב-200 שקל, להזמנות מהיום למחר.

טיסה בשקל לכיוון: למזמינים באמצעות ארקיע חבילה במהלך חודש אוגוסט באחד מהמלונות שמשתתפים במבצע. החבילה במחיר מחירון אוגוסט רשמי של בתי-המלון (להזמנות חדשות, ל-4 לילות לפחות באמצע השבוע ו-3 לילות בסוף השבוע).

מבצע ללקוחות ויזה כאל: 175 שקל לכיוון לאילת עם ארקיע ביולי-אוגוסט בתשלום בכרטיס Cal.

בישראייר

בישראייר המבצעים הם רק דרך מרכז ההזמנות ולא דרך האינטרנט.

במהלך חודש יולי: לטסים הלוך ושוב בטיסות נבחרות בכל ימות השבוע משדה-דב או מנתב"ג: 20% הנחה מהמחיר המלא (288 שקל לכיוון).

כרטיס שלישי חינם למזמינים 2 כרטיסים בימים ב', ג', ד' - עד סוף יולי.

צעירים עד גיל 21 הטסים לאילת מנתב"ג בשבת: 89 שקל ביולי ואוגוסט.

ללקוחות ישראכרט: 180 שקל מנתב"ג, 210 שקל משדה-דב באמצע השבוע, בסוף השבוע 50 שקל נוספים. עד 31 ביולי.