השכר הממוצע במשק באפריל - 8,034 שקל ברוטו לשכיר

השכר הממוצע של עובדי חברת החשמל ומקורות זינק ל-23 אלף שקל ■ השכר הממוצע במשק גבוה מעט אפילו ביחס לרמתו ערב המשבר הכלכלי

השכר הממוצע לשכיר ישראלי עמד בחודש אפריל האחרון על 8,034 שקל ברוטו. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מדובר ביציבות, כאשר בחינת נתוני המגמה מגלה כי העובד הישראלי הרוויח באפריל 16 שקלים יותר מחודש מארס.

למעשה, השכר הממוצע במשק גבוה מעט אפילו ביחס לרמתו ערב המשבר הכלכלי - מה שמעלה את השאלה כיצד זה ייתכן לאור ריבוי קיצוצי השכר וההטבות בשנה האחרונה. אחד ההסברים לכך הוא שיעורם הגבוה של המפוטרים המשתכרים שכר נמוך. זאת, לצד תוספות שכר שניתנו במגזר הציבורי בשנה האחרונה.

בכל מקרה, ההשפעה של המשבר ניכרת בקצב הירידה במשרות השכיר במשק, שעומד על 2.7% בחישוב שנתי. בסה"כ ישנם 2.84 מיליון שכירים בארץ, כאשר כ-100 אלף מהם עובדים זרים ברישיון (ישנם כ-200 אלף נוספים ללא רישיון שלא מופיעים בנתוני הלמ"ס).

עובדי מקורות וחברת החשמל שוב בראש טבלת השכר, אך הפעם עם משכורת שיא של 23,008 שקל ברוטו בחודש. לצורך השוואה, השכר הממוצע של עובדים אלה בחודש מארס עמד על 19,430 שקל "בלבד". ככל הנראה, מדובר בתוספות חד פעמיות כגון תשלומי דמי הבראה.

במקום השני אך בפער גדול נמצאים עובדי הפיננסים, עם שכר ממוצע של 14,789 שקל ברוטו. אחריהם נמצאים עובדי המנהל הציבורי עם שכר ממוצע של 11,820, ובמקום הרביעי עובדי התעשייה עם 10,966 שקל. תחת ענף התעשייה מתחבאים גם עובדי ההיי-טק, ולכן הם שמעלים את השכר הממוצע בענף. במקום האחרון, באופן מסורתי, נמצאים העובדים בענפי האוכל והאירוח, עם שכר ממוצע של 3,947 שקל ברוטו בלבד.