אביב גלעדי: "אין מיזוגים במדיה בישראל גם בגלל ענייני אגו"

(עדכון) - עופר נמרודי על סגירת הברז לערוץ 10: "אותי יוסי מימן לא ריגש, אותי זה דיכא והעציב" ■ נורית דאבוש: "כעת הכל בידי הממשלה" ■ אביב גלעדי: "מיזוג בלבד - זה מה שיציל את הטלוויזיה" ■ לכל ידיעות הוועידה

הדברים שאמר יוסי מימן, מבעלי ערוץ 10, אודות ייבוש הערוץ בסוף החודש מהדהדים בוועידת תקשורת ונתח שוק 2009 של "גלובס" ו-TWS, שמתקיימת היום (ב') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

בפתיחתו של פאנל "מי משוגע להשקיע במדיה", בו משתתפים עופר נמרודי, מו"ל העיתון "מעריב", אביב גלעדי, יו"ר אר.ג'י.אי. גרופ, ונורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה - אמרה דאבוש: "לא רק יוסי מימן לא ישן בלילה, גם אנחנו לא ישנים טוב הרבה זמן; ככל שנעבור יותר מהר לרישיונות במקום זיכיונות זה יהיה יותר טוב. גם יוסי מימן יודע שבמגרש של הרשות זה נגמר. כעת, הכל בידי הממשלה".

נמרודי נשאל האם הוא היה מתמודד היום במכרז על ערוץ 10, והשיב: "מו"ל עיתון לא רשאי להיות בטלוויזיה, ולדעתי הגיע הזמן לרענן את האיסור של בעלויות צולבות. סיסמאות נבובות של 'עודף כוח' כבר אינן רלוונטיות. לא יודע אם הייתי משקיע בטלוויזיה, אך למדינה צריך להיות אינטרס שבעלי עיתון יהיו גם בעלים של טלוויזיה. מי שיש לו יותר כסף, שייקח את זה. מדוע הרגולציה מקשה כל כך? הרי המדינה רק תרוויח מזה".

בהתייחסו להצהרת מימון אודות ערוץ 10, אמר נמרודי: "אותי יוסי מימן לא ריגש, אותי זה דיכא והעציב. אלו אנשים שהפסידו 1.3 מיליארד שקל. מדינת ישראל הולכת לאבד ערוץ מסחרי - ולאף אחד לא איכפת. זה מדהים אותי. צריך לשנות את החוק".

דאבוש התייחסה לפנייתו של נמרודי לשנות את החוק, ואמרה כי "ביקשנו לשנות את החוק, אך עדיין זה לא שונה. אנחנו מאמינים שהחוק צריך לשנות, אבל הרשות לא יכולה לעשות זאת, אלא המחוקק".

גם גלעדי תקף את הממשלה, ואמר כי "המדינה היא ריבון שאין לה מושג מה מניע ואיך מונע שוק התקשורת. הרגולציה היא מאוד עמוקה, ניתן לדון בה. אין פה מקום לשחקנים לא מקצועיים. אנחנו עומדים בפני החשכות מסך לפחות ב-2 מוסדות תקשורת בישראל!"

גלעדי הוסיף בפאנל: "אין מיזוגים במדיה גם בגלל ענייני אגו".

נמרודי הדגיש את הצורך במיזוגים בענף התקשורת: "המשבר הנוכחי הכניס את כולנו לסדר והכתיב ארגון מחדש של השוק. מדיות צריכות להתמזג ובעלים צריכים לשתף פעולה כדי שבמדינה הקטנה הזו יהיו יותר כלי תקשורת". גם גלעדי הסכים שיש צורך עמוק במיזוגים במדיה: "מיזוג בלבד - זה מה שיציל את הטלוויזיה".

דאבוש הגיבה לדבריהם ואמרה: "השוק הגיע לנקודת הכרעה, המעבר לרישינות והרגולציה יעניקו את התנאים המקסימליים. אני מקווה מאוד שהמחוקק יקום מהר וירשה זאת. אנחנו כרגולטורים מרשים מיזוגים, אתה כבעלים - תעשה את זה.