דנקנר עשוי להגיע להחזקה של כ-4% מקרדיט סוויס

כור קיבלה מסגרת אשראי נוספת מתאגיד סיטיגרופ בהיקף של 330 מ' פרנק שוויצרי (כ-1.2 מיליארד ש') ■ במידה ומחיר המניה יהיה נמוך, עשויה כור לממש את מסגרות האשראי ולהגדיל את החזקתה לכ-6 מיליארד ש'

חברת כור שבשליטת נוחי דנקנר הודיעה הערב כי קיבלה מסגרת אשראי של 330 מיליון פרנק שוויצרי (כ-1.2 מיליארד שקל) להשקעה במניות הבנק השוויצרי קרדיט סוויס . מסגרת האשראי ניתנה לכור על ידי תאגיד מקבוצת סיטיגרופ. מסגרת האשראי הנוכחית באה בהמשך למסגרת אשראי קודמת שקיבלה כור מבנק מורגן סטנלי שעמדה גם על 330 מיליון פרנק שוויצרי, ממנה ניצלה החברה כ-186 מיליון פרנק שוויצרי.

דירקטוריון החברה אישר בעבר לכור לרכוש מניות של קרדיט סוויס עד לסכום של כ-5 מיליארד שקל, סכום המהווה כ-3.4% ממניות הבנק. ההערכות בשוק ההון הן כי במידה ומחיר המניה יהיה מספיק נמוך תוכל כור לנצל את מסגרות האשראי שלה ובהתאם להצהרתו של בעל השליטה להיות בעלת עניין משמעותית בבנק ואף להגיע להחזקה של כ-4% ממניות הבנק.

דנקנר ממשיך להגדיל את הפוזיציה שלו בבנק השויצרי, אתמול הודיעה כור, כי רכשה כ-0.5% ממניות קרדיט סוויס תמורת כ-900 מיליון שקל. כעת מחזיקה כור ב-1.73% ממניות הבנק בהשקעה מצטברת של כ-3 מיליארד שקל, והרווח שלה על הנייר מהשקעה זו עומד על 554 מיליון שקל.

לפני כשנה החל דנקנר להשקיע במניות הבנק, והגיע כבר לאחזקה של כ-3% מהבנק, אך על רקע הראלי האחרון בשווקים הוא מימש את רוב האחזקה, ונותר עם 0.7% בלבד מהמניות. הודות למימושים, הרוויחה כור מהשקעה זו 2 מיליארד שקל בתוך כשנה. אולם באי.די.בי טרחו להדגיש כי לא מיצו את ההשקעה בקרדיט סוויס, ולאחרונה דנקנר אף העריך כי השווקים עומדים בפני גל מימושים, שיהווה הזדמנות טובה להגדיל שוב את האחזקות במניה.

בחודש האחרון סבלה מניית קרדיט סוויס מירידות. מכאן, שאת הרכישות האחרונות עשתה כור במחיר הנמוך בכ-10% מהמחיר בו מומשו המניות רק לפני מספר שבועות.