הצעת האוצר: ערוץ 10 יקבל מהמדינה הלוואה של 20 מיליון שקל

התנאי של האוצר: בעלי הערוץ יחויבו להזרים לו 15 מיליון שקל נוספים ■ לפי ההצעה, התמלוגים יופחתו רטרואקטיבית מינואר 2009, מ-4% ל-1% ■ רגולטור בכיר מעריך: "הבעלים לא יזרימו שקל נוסף"

על-פי הצעה שמתגבשת במשרד האוצר לפתרון המשבר בערוץ 10, הערוץ יקבל מהמדינה הלוואה בסך 20 מיליון שקל, בעלי הערוץ יאלצו להזרים 15 מיליון שקל מכיסם, ודמי התמלוגים יופחתו רטרואקטיבית מינואר 2009, מ-4% ל-1%, כך נודע ל"גלובס".

עם זאת, לא כל השחקנים משוכנעים כי זהו הפיתרון האופטימלי. ל"גלובס" נודע כי רגולטור בכיר כבר הציע פיתרון חלופי: ערוץ 10 יקבל מהמדינה הלוואה בסך של כ-40 מיליון שקל, והרגולטור כבר ידאג שהערוץ יעמוד בהתחייבויות התוכן שקיבל על עצמו.

לדברי הבכיר, הפיתרון שהציע משרד האוצר אינו ישים, שכן אף אחד מהבעלים של ערוץ 10 לא יהיה מוכן להזרים אפילו שקל אחד נוסף.

עוד נודע כי לעומת הפרסומים לפיהם סך החוב של ערוץ 10 עומד על כ-38 מיליון שקל, התחשיבים שביצע האוצר בימים האחרונים מראים על סכום גבוה יותר ב-25%: כ-48 מיליון שקל.

כאמור, גם בקרב הרגולטורים אומרים כי הצעה זו של האוצר אינה ישימה, בטח אחרי הצהרתו של יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10, כי הוא ושותפיו לערוץ - ארנון מילצ'ן, רון לאודר ורופרט מרדוק - קיבלו בימים האחרונים החלטה להפסיק באופן מיידי את הזרמת הכספים לערוץ.

"הלוואה בסך 20 מיליון שקל אינה פותרת את הבעיה", אומר גורם רגולטורי.