הכנסות סרגון ירדו ב-24% ברבעון - אך המנכ"ל אופטימי

הרווח למניה הסתכם ברבעון השני ב-3 סנט בעוד שהאנליסטים ציפו ל-4 סנט ■ לראשונה מאז החרפת המשבר בסתיו, המנכ"ל עירא פלטי משדר אופטימיות: "שיפור משמעותי בהזמנות ברבעון השני; אנו צופים שיפור במחצית השנייה של 2009"

סרגון מחטיאה את תחזיות האנליסטים: החברה דיווחה היום (ב') כי הרוויחה 1.04 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, שהם 3 סנט למניה, בעוד האנליסטים ציפו לרווח נקי של 4 סנט למניה. הכנסות החברה ברבעון השני ירדו ב-24% והסתכמו ב-42.2 מיליון דולר. גם כאן לא עמדה החברה בקונצנזוס התחזיות, שכן האנליסטים ציפו להכנסות של 43.6 מיליון דולר.

"התחזית לטווח הארוך חיובית ומבוססת על שיפור משמעותי בהזמנות ברבעון השני", אומר המנכ"ל עירא פלטי. "ההזמנות החדשות מושפעות מהדרישה הגוברת להרחבת רשתות ה-GSM בהודו, המיועדת לתמיכה בהמשך הצמיחה במספר המנויים".

סרגון מספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בקיבולת גבוהה. לאחרונה ניכרת התעוררות בעסקי החברה והיא חתמה על מספר חוזים חשובים (ראו מסגרת בצד שמאל של העמוד). החברה נסחרת בתל אביב ובוול סטריט לפי שווי של כ-257 מיליון דולר. עיקר ההכנסות של החברה ברבעון השני הגיעו מאסיה (44%), אירופה תפסה את המקום השני (37%), אמריקה הדרומית היוותה 10% מהמכירות ובצפון אמריקה ניכרת חולשה מהותית - רק 9% מסך המכירות.

"התחום שסרגון נמצאת בו הוא התחום שצפוי לצמוח באופן משמעותי בטווח הארוך ויתמוך בתעשיית הטלקום", אומר האנליסט יונתן קרייזמן מבאוסקר גרוס. "סרגון היא שחקן חזק בהודו והחולשה ברבעון השני הגיעה יותר מארה"ב. תקציבי הטלקום לשנה כבר נסגרו, כך שהשנה הזו כבר אבודה".

הרווח הגולמי של החברה ירד ברבעון השני ב-28% ל-13.5 מיליון דולר. נקודה מדאיגה בדוחות היא שיעור הרווחיות הגולמית אשר ירד ל-32% - הרמה הנמוכה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2008. מצד שני, החברה קיצצה את ההוצאות התפעוליות שלה, אשר ירדו ב-9.3% לרמה של 13.6 מיליון דולר. נכון לסוף הרבעון השני, שכבו בקופת המזומנים של סרגון 96 מיליון דולר.

החברה סובלת מהאטה בעסקיה בשל המשבר הכלכלי העולמי שהביא לירידה בביקושים למוצריה. פלטי מדגיש כי עסקי החברה "עדיין מושפעים מחוסר הוודאות הכלכלי, הגורמים להתארכות הליך המכירה". עם זאת, לראשונה מאז החרפת המשבר בסתיו הקרוב, פלטי משדר אופטימיות ואומר כי "אנו צופים לראות שיפור הדרגתי במחצית השנייה של 2009, אותה תמשיך להוביל הצמיחה באסיה. בהמשך אנו צופים לצמוח כתוצאה משיפור בכל האזורים, במיוחד לפתרונות המסייעים למעבר של רשתות הסלולר ל-IP, התומכים בגידול העצום בתעבורת נתונים ברשתות סלולר".