חשבתם להשקיע בכי"ל לטווח ארוך? מחירי האשלג יירדו ל-400 דולר לטון

כך מעריך דויטשה בנק ■ האנליסטים מגיבים על החוזה של כי"ל עם ההודים ("מחירי האשלג נופלים מהר מהצפוי"), מעריכים כי הסבירות לחוזה עם סין פחתה ומורידים את מחיר היעד למניית כי"ל

כצפוי, כי"ל הודיעה אתמול (ב') רשמית כי חתמה על חוזה אשלג עם יבואנית מהודו במחיר של 460 דולר לטון בלבד, למרות ההכחשות הגורפות מצד החברה ל"גלובס" בשבוע האחרון. החברה תמכור ליבואנית ההודית 750 אלף טון אשלג (מתחת ל-850 אלף טון אשר לפי ההערכות היא תכננה למכור) וההערכה היא כי בימים הקרובים היא תודיע על סגירת חוזים נוספים עם יבואניות אחרות בהודו, באותו מחיר.

הבוקר (ג'), מגיבים האנליסטים דן הרוורד וריצ'ארד גוסו מבנק ההשקעות דויטשה בנק, ומותירים המלצת "החזק" למניה תוך שהם מורידים את מחיר היעד ל-38 שקל למניה מ-40 ש'. "מחירי האשלג נופלים מהר מהצפוי", אומרים האנליסטים. "הופתענו מהירידה החדה של המחירים בהודו". באחרונה הוזילו חברות מובילות כגון סילביניט, K+S ואגריום את מחירי האשלג. המחיר עליו חתמה כי"ל מהווה ירידה של 26% בהשוואה לשנה שעברה.

כעת, העיניים נשואות לסין. יצרניות האשלג, וכי"ל ביניהן, יתחילו בקרוב לנהל מו"מ עם הסינים על חוזה אשלג חדש. תג המחיר הנמוך שקבעה הודו יקשה על יצרניות האשלג להשיג מחיר גבוה יותר מהסינים; נהפוך הוא: הסינים ידועים כנושאים ונותנים קשוחים וההערכה הרווחת בשוק היא כי סין תצליח להוריד עוד יותר את מחירי האשלג.

מחיר האשלג בטווח הארוך - 400 דולר לטון

בדויטשה מעריכים כי לאור המחיר הנמוך שקבעה הודו, "הסבירות לחתימת חוזה אשלג עם סין הולכת ופוחתת". במידה וסין תציע מחיר נמוך מדי עבור יצרניות האשלג, ייתכן וחתימה על חוזה שנתי לא תהיה כדאית והיצרניות יעדיפו לעבור לקביעת המחירים בעסקאות ספוט.

בחזרה לדויטשה בנק - האנליסטים חותכים את תחזית ה-EBITDA של כי"ל ב-31% השנה, לרמה של 1.22 מיליארד דולר. תחזית ה-EBITDA ל-2010 הופחתה ב-6% ל-2.23 מיליארד דולר. מחיר האשלג הממוצע אותו צופים האנליסטים השנה הוא 576 דולר לטון והם מעריכים כי המחיר הממוצע ימשיך לרדת בשנה הבאה ל-500 דולר לטון. הנתון המדאיג באמת הוא מחיר האשלג הממוצע אותו צופים האנליסטים בטווח הארוך: 400 דולר לטון בלבד.

הרוורד וגוסו מעריכים כי כי"ל תרוויח השנה 765 מיליון דולר (ירידה של 61% בהשוואה לרווח ב-2008), ואילו בשנה הבאה יעלה הרווח ל-1.6 מיליארד דולר. עם זאת, בשנת 2011 צפוי הרווח הנקי לרדת ל-1.55 מיליארד דולר.

[להמלצות אנליסטים]