מחזיקי האג"ח של כור יזכו לתוספת ריבית על רווחי קרדיט סוויס

כור שצפויה לבצע בקרוב הנפקת אג"ח מתקנת את התשקיף באופן יצירתי ומעניין במיוחד: מציעה תוספת ריבית של עד 10% מעבר לריבית הקבועה באג"ח במידה ומניית קרדיט סוויס תרוויח

ערב פרסום דוחו"תיו של הבנק השוויצרי, קרדיט סוויס בו משקיעה גם כור תעשיות, מפרסמת הערב (ד') כור תיקון לתשקיף להנפקת עד 5 סדרות של אגרות חוב שפרסמה ב-29 במאי 2008, ולפיו מחזיקי האג"ח יזכו לתוספת מעניינת ויצירתית במיוחד - החברה קושרת את השקעתה בבנק ההשקעות קרדיט סוויס לאגרות החוב של כור, אותן היא צפוייה להנפיק בתקופה הקרובה.

זוהי למעשה הטבה ממשית למי שיבחר להחזיק באגרות החוב של כור. והאטרקטיביות של התוספת אותה מציעה היום כור עשויה להביא לביקושי יתר בהנפקה ולירידת הריבית שתיקבע על האג"ח במסגרת ההנפקה.

על פי התיקון, בנוסף לריבית שתשולם על ידי האג"ח למחזיקים במועדים קבועים, יזכו המשקיעים לתוספת של עד 10% מן הרווחים שתישא כור מהשקעתה במניות קרדיט סוויס. זהו למעשה מעין דיבידנד שתשלם כור, אך להבדיל מדיבידנד רגיל המשולם למחזיקים במניה המחלקת, הרי שכאן יזכו לתוספת תשלום חד פעמית של ריבית מי שיחזיקו באגרות החוב של החברה המחזיקה (כור) בחברה שמניותיה יצברו רווחים (קרדיט סוויס).

נדגיש כי למחזיקי האג"ח להבדיל מלמחזיקים במניה לא יהיה קיים סיכון במיקרה של ירידה בערך המניה אשר תשיא לבעליה הפסדים. במידה וירשמו הפסדים לא תשלם כור את התוספת הנ"ל למחזיקי האג"ח, אך הם ימשיכו לקבל את התשלום התקופתי (הקופון) הנובע מעצם החזקתם באג"ח.

הבדיקה ביחס לזכאות לקבלת תוספת הריבית תיבחן מדי חצי שנה כנגד מניות קרדיט סוויס הנסחרות בבורסה של ניו יורק (NYSE).

בתוספת לתשקיף נאמר: "בנוסף, אגרות החוב מהסדרות ט' עד י"ג יכול שתישאנה או שלא תישאנה, תוספת חד פעמית של ריבית נוספת, שתשולם בנוסף לריבית כאמור, בשיעור של עד 10% משיעור עליית מניית Credit Suisse Group AG בבורסת ניו יורק (NYSE), ככל שתיהיה עלייה כאמור, בין שער הסגירה של מניית קרדיט סוויס ב-NYSE ביום הסליקה לבין שער הסגירה הממוצע של המניה בשלושת ימי המסחר הקודמים למועד הבדיקה".

נציין כי בשבוע האחרון זינקה מנייתה של קרדיט סוויס בקרוב ל-40%, והדו"חות אותן היא צפויה לפרסם מחר בבוקר עשויים להציב אותה כבנק המוביל בשוויץ על פניו של UBS. הבנק הוא אחד הבנקים שצלחו את המשבר הפיננסי העולמי במידת הנזק הפחותה ביותר והלימות ההון של הבנק נחשבת לגבוהה ביותר במערכת הבנקאית ועומדת על 17.1%. מחר צפוי הבנק לדווח על רווח שינוע בין 1.4-1.5 מיליארד פרנק.

כור מבצעת מזה כחצי שנה השקעות במניות קרדיט סוויס כאשר במהלך התקופה הספיקה החברה לצבור רווח של כ-2.3 מיליארד שקל. בתיקווה שרווחיות זו תוסיף ללוות את השקעות החברה הרי שהחברה מציעה למי שילווה לה הון במסגרת גיוס החוב להנות מרווחים עתידיים בהשקעתה זו.

[לאתר האג"ח]