קרדיט סוויס עקף את התחזיות: רווחי הבנק עלו ב-29% ל-1.5 מיליארד דולר ברבעון

אנליסטים בסקר של דאו-ג'ונס צופים כי הבנק יציג גידול של 18% ברווחים ל-1.35 מיליארד דולר, הודות להכנסות גבוהות של זרוע בנקאות ההשקעות ■ יחס הלימות הון ראשונ של הבנק עמד על 15.5% ברבעון השני

קרדיט סוויס פרסם הבוקר את דו"חות הרבעון השני. מדו"חות הבנק השוויצרי עולה כי הוא הציג גידול של 29% ברווחים ל-1.57 מיליארד פרנק שוויצרי (1.47 מיליארד דולר), או 1.18 פרנק שוויצרי למניה, מ-1.22 מיליארד פרנק שוויצרי, או 0.97 פרנק שוויצרי למניה - מעל תחזיות האנליסטים. זאת למרות ההפרשות שביצע במסגרת השינויים בדיווח החשבונאי ולמרות הסעיפים החד פעמיים. הבנק ממשיך לצמצם את המאזן ולהגדיל את נתח השוק שלו.

בהשוואה לרבעון הראשון, לעומת זאת, רווחי קרדיט סוויס ירדו ב-22%. קרדיט סוויס, בין הבנקים האירופיים עם הלימות ההון הטובה ביותר, מסר כי יחס הלימות ההון הראשוני שלו (Tier 1) התחזק עוד יותר, והגיע ל-15.5% ברבעון השני, לעומת רמה טובה מלכתחילה של 14.1% בסוף מארס. הבנק דיווח על הכנסות לפני מס של 1.655 מיליארד פרנק שוויצרי.

"להערכתנו, הסביבה הכלכלית הגלובלית תמשיך להיות מאתגרת, ותנאי העסקים ימשיכו להיות קשים", אמר מנכ"ל הבנק, בריידי דוגן. "עם זאת, אם ימשיכו השווקים להשתפר, אנו צופים תאוצה נוספת בכל הפעילויות שלנו".

הבנק מייחס את התוצאות הטובות להכנסות גבוהות של זרוע בנקאות ההשקעות. חטיבת ניהול ההון של קרדיט סוויס הצליחה לגייס 8.5 מיליארד פרנק שוויצרי בנכסים חדשים לעומת צפי למשיכת 6.8 מיליארד פרנק שוויצרי. חטיבת ניהול ההון תרמה כ-33% להכנסות הכוללות של הבנק.

אנליסטים בסקר של דאו-ג'ונס צופים כי קרדיט סוויס, שעקף את UBS כבנק הגדול ביותר בשוויץ לפי שווי שוק, יציג גידול של 18% ברווחים ל-1.44 מיליארד פרנק שוויצרי (1.35 מיליארד דולר). מניית הבנק השוויצרי עלתה ב-72% מאז תחילת השנה, ואילו UBS איבדה 4.9%.

מנכ"ל הבנק דיווח בדצמבר על פיטוריהם של 5,300 עובדים, סגר מחלקות לא רווחיות בחטיבת בנקאות ההשקעות, וצימצם את לקיחת הסיכונים על מנת להחזיר את קרדיט סוויס לרווחים. הבנק שילם 0.5 מיליארד פרנק שוויצרי במסגרת פשרה המשפטית עם חברת Huntsman בארה"ב.

נציין כי כור מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, מחזיקה ב-1.73% ממניות קרדיט סוויס בהשקעה מצטברת של כ-3 מיליארד שקל. כור פרסמה אמש (ד') תיקון לתשקיף להנפקת עד 5 סדרות של אגרות חוב שפרסמה ב-29 במאי 2008, ולפיו מחזיקי האג"ח יזכו לתוספת מעניינת ויצירתית במיוחד - החברה קושרת את השקעתה בבנק ההשקעות קרדיט סוויס לאגרות החוב של כור, אותן היא צפוייה להנפיק בתקופה הקרובה.

זוהי למעשה הטבה ממשית למי שיבחר להחזיק באגרות החוב של כור. והאטרקטיביות של התוספת אותה מציעה היום כור עשויה להביא לביקושי יתר בהנפקה ולירידת הריבית שתיקבע על האג"ח במסגרת ההנפקה.

עוד בענייניו של קרדיט סוויס: ג'וליאן צולוב, הברוקר לשעבר בקרדיט סוויס שנעצר בשבוע שעבר הודה בביצוע הונאות בני"ע, בקשירת קשר, וקשר את ההונאות במכירות של ני"ע מגובי משכנתאות סאב פריים ללקוחות מוסדיים בהיקף של מיליארד דולר. צולוב בן ה-36 נתפס בשבוע שעבר בספרד כשהוא מלווה בשומר ראש ובבעלותו מסמכי זהות מזוייפים. צולוב צפוי למאסר עולם.

צולוב הודה בפני השופט המחוזי בניו יורק: "הייתי מודע לכך שמעשי אינם חוקיים, אני יודע שעשיתי טעות, אני באמת מצטער על מעשיי". צולוב הודה בפני השופט כי הוא ושותפו, אריק בטלר, הטעו בכוונה את הלקוחות ביחס לני"ע אותם ירכשו בעבורם, ושיקרו כשאמרו כי ני"ע שרכשו בעבורם הן הלוואות סטודנטים המגובות בערבויות פדרליות.