טאואר ומדיגוס מסתערות על שוק של חצי מיליארד דולר

טאואר תחל בייצור המוני של חיישן אשר ישרת את קו מוצרי המצלמות של מדיגוס ■ היקף השוק צפוי להגיע לחצי מיליארד דולר ב-2010, עם צמיחה שנתית של 15%

יצרנית השבבים ממגדל העמק, טאואר , וחברת המכשור הרפואי מדיגוס , חברו יחדיו וייצרו את מצלמת הווידיאו הרפואית הקטנה בעולם. המטרה: להסתער על שוק ששוויו צפוי להגיע לחצי מיליארד דולר ב-2010 וצומח בקצב שנתי של 15%.

טאואר הצליחה לייצר חיישן חדש המיועד לשמש את קו מוצרי המצלמות החד-פעמיות וההתקנים הרפואיים האופטיים של מדיגוס. חיישן זה הוא הקטן מסוגו בעולם ותוכנן כך שישתלב בתהליכים אנדוסקופים ובמגוון תהליכים למטרות איבחון רפואי וכירורגיה. דוגמאות מהמוצרים הראשונים שיוצרו נשלחו כבר ללקוחות פוטנציאליים וייצור המוני של המצלמה צפוי להתחיל באמצע שנת 2010, למרות שעדיין אין הזמנות והחברה לא יכולה להעריך בשלב זה את ההכנסות הצפויות לה מקו ייצור זה.

חיישן המצלמה ייוצר במפעל פאב 2 של טאואר בטכנולוגיית ה-0.18 מיקרון ויתבסס על פלטפורמת ה-CIS המתקדמת של החברה. החיישן ישולב במצלמה הזעירה שתיוצר במתקני הייצור של חברת מדיגוס.

"אנו גאים מאוד לקדם את יכולות ההדמיה שלנו ביחד עם טאואר", אמר אלעזר זוננשיין, מנכ"ל מדיגוס. "המצלמה החדשה והחיישן הייחודי שלה מייצגים פריצת דרך משמעותית בתחום האנדוסקופיה הרפואית, דבר הפותח צוהר רחב לשווקים, יישומים רפואיים ולקוחות חדשים. נוכח הגודל הזעיר ביותר לעומת מה שהיה מוכר עד כה, יתאפשרו הליכים שבעבר נחשבו ללא מעשיים".

אבי שטרום, סגן נשיא ומנהל קו המוצרים הייחודיים של טאואר, הוסיף כי "יכולות התכנון המעולות שלנו בשילוב עם ביצועי הפיקסלים הטובים ביותר, אפשרו לנו להיכנס לשוק בעל שיעורי רווחיות גבוהים ביותר ועם יציבות לאורך שנים רבות".