נגנז מחוסר ראיות התיק נגד יעקב ברדוגו בפרשת מפעל הפיס

ברדוגו, מנכ"ל מפעל הפיס לשעבר, נחשד בתיווך בשוחד במסגרת המכרזים שערך הפיס ב-2004 לבחירת משווקים אזוריים להגרלות, וכן בהטרדה מינית ■ מחוסר ראיות נסגר גם התיק נגד כל המעורבים האחרים בפרשה

פרקליטות מחוז מרכז סגרה מחוסר ראיות את תיק החקירה נגד מנכ"ל מפעל הפיס לשעבר, יעקב ברדוגו, בחשד לתיווך בשוחד ולהטרדה מינית. בכך אומצה המלצת המשטרה. כן נסגר התיק, מאותה עילה, נגד כל המעורבים האחרים בפרשה.

הפרשה נגעה למכרזים שערך הפיס ב-2004 לבחירת משווקים אזוריים להגרלות. החשד היה כי ברדוגו (לאחר שפרש מתפקיד המנכ"ל) וגמליאל חסין ("גומא") ניהלו חברת ייעוץ משותפת, שסייעה לאלון אלראי, חיים גולן ורפאל דיין לזכות בזיכיונות השיווק היוקרתיים.

לאחר הזכייה, העבירו 3 הזוכים צ'קים ובונוסים על מכירותיהם לברדוגו את גומא: כל זכיין שילם 300 אלף שקל וכן 30 אלף שקל מדי חודש במשך שנתיים. המשווקים טענו כי מדובר בשכר עבור שירותי ייעוץ.

על-פי החשד, הכספים הועברו לחברה שנרשמה על שמה של חן אורן, שהיתה מזכירתם של השניים, אולם היא שימשה כיסוי עבור ברדוגו וגומא. כן נחקר חשד כי ברדוגו הטריד מינית את אורן. כאמור, גם במשטרה סברו כי אין די ראיות לחשדות אלה.

יצויין כי באחרונה נחקר ברדוגו ברשות ההגבלים העסקיים במסגרת חקירת תיאומי ההגרלות בין מפעל הפיס לאגודה למען החייל.