בישראייר מחרימים השימוע בנושא אישור טיסות לאילת באל-על

בישראייר הגיעו למסקנה כי השימוע עם נציגים מטעם משרד התחבורה, הרשות להגבלים עסקיים ומשרד התיירות מתקיים למראית עין, וכי אל-על ככל הנראה תקבל אישור להפעיל את הקו

בחברת ישראייר התגבשה במהלך שעות אחה"צ החלטה להחרים ולא להגיע לשימוע שייערך ביום רביעי הקרוב, בנושא האישור אותו מבקשת אל על לקבל בתחום הטיסות לאילת. כך נודע ל"גלובס".

כזכור, לפני מספר חודשים החליטה רשות התעופה האזרחית שלא לאשר לחברת אל על להפעיל טיסות בקו נתב"ג-אילת לצד החברות ארקיע וישראייר.

לאחר שאל על הביעה את מחאתה על ההחלטה, ולאחר שב"גלובס" נחשף כי מחירי כרטיסי הטיסה לאילת דומים בשתי החברות, החליט מנהל רת"א גיורא רום לקיים דיון חוזר בנושא, ולצרף אליו גם נציגים מטעם משרד התחבורה, הרשות להגבלים עסקיים, ומשרד התיירות.

ארקיע וישראייר, הרואות במתן אישור טיסות לאילת לאל על כתחרות לא הוגנת שעשויה לפגוע בהן פגיעה כלכלית קשה, שכרו לקראת השימוע משרדי עורכי דין חיצוניים (ישראייר שכרה את שירותי מרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', וארקיע את שירותי משרד לשם-קיפרמן ירקוני ואת עו"ד דרור שטרום) והחלו להיערך לשימוע.

ל"גלובס" נוסע כי בישיבה שהתקיימה אחה"צ במשרדי ישראייר, בה לקחו חלק בכירי החברה והיועצים המשפטיים, הגיעו הנוכחים למסקנה כי השימוע המתוכנן ליום רביעי מתקיים למראית עין, וכי למשרד התחבורה ישנה נטייה לאשר את בקשת אל על ולאפשר לה להפעיל את הקו.

בעקבות מסקנה זו התקבלה בחברה החלטה שלא להגיע לשימוע אלא אם כן ישתכנעו כי מטרתו אמיתית והוא לא נועד "לסמן וי" כפי שהגדיר זאת אחד המשתתפים.

מחברת ישראייר לא נמסרה תגובה.