דנקנר מעביר את החזקת דסק"ש בנייר חדרה לכלל תעשיות

כלל תעשיות רוכשת את חלקה של דסק"ש בנייר חדרה בתמורה ל-246 מיליון שקל במחיר של 226.6 שקל למניה - גבוה בכ-17% ממחיר השוק של המניה בבורסה של ת"א

חברת כלל תעשיות המוחזקת על ידי אי.די.בי פיתוח (60.5%) מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, הודיעה הערב לבורסה כי היא מנהלת מו"מ עם דסק"ש למכירת חלקה בנייר חדרה (21.5%). כלל תעשיות מחזיקה ב-38% ממניות נייר חדרה והרכישה תגדיל את החזקתה ל-59.5% ממניות וזכויות ההצבעה בחברה. דסק"ש היא גם חברה בת של אי.די.בי פיתוח (74.5%).

בהתאם להערכת השווי, גובשה הסכמה עקרונית בין הצדדים לפיה כלל תעשיות תרכוש את אחזקתה של דסק"ש במניות נייר חדרה במחיר של כ-226.6 שקל למנייה - מחיר המהווה פרמיה של כ-17% על מחיר השוק של המניה. התמורה הכוללת של העסקה נאמדת ב-246 מיליון שקל. המחיר שנקבע הוא המחיר הממוצע של הערכת השווי שניתנה להחזקתה של דסק"ש.

הערכת השווי לאחזקתה של דסק"ש במניות נייר חדרה ליום 30 ביוני 2009 הייתה בטווח שבין כ-223 מיליון שקל לבין כ-268 מיליון שקל, המשקף שווי למניה המוערך בטווח שבין כ-205.4 שקל לכ-246.8 שקל. הערכת השווי גבוהה ממחיר השוק של המניה בטווח שבין כ-6% ל-27% בהתאמה.

ההסכמה העקרונית טרם הובאה לאישור האורגנים המוסמכים של הצדדים. בנוסף, ביצוע העסקה המתוארת לעיל יהיה כפוף להתקשרות בהסכם מחייב, לקבלת הערכת שווי סופית לאחזקתה של דסק"ש בנייר חדרה ולאימוץ הערכה זו, לקבלת חוות דעת בדבר הוגנות התמורה (Fairness Opinion), וכן לאישור העסקה על ידי האורגנים המוסמכים (ועדת ביקורת, דירקטוריון ואסיפה כללית) של כל אחד מן הצדדים.

בהודעה הודגש כי בשלב זה אין ודאות שהצדדים יתקשרו בהסכם מחייב לביצוע העסקה האמורה ושהיא אכן תושלם.