סקר: 58% יעדיפו לשלם יותר ולא לטוס מעל מדינות עוינות

עוד נמצא בסקר שערכה המועצה לצרכנות כי מעל 51% מהנשאלים לא ידעו כי חברות תעופה זרות, המפעילות קווי תעופה לישראל וממנה, עוברות מעל מדינות עוינות במהלך הטיסות

בתקופה האחרונה משקיע שר התחבורה ישראל כץ מאמצים דיפלומטיים לפתיחת נתיבי טיסה לחברות התעופה הישראליות מעל מדינות ערב. ואולם, נראה כי הישראלים כלל לא מעוניינים לטוס בנתיבי טיסה כאלה.

מסקר שערכה המועצה לצרכנות בשבועות האחרונים עולה כי 58% מהצרכנים יעדיפו לשלם יותר ולטוס בחברת תעופה שנתיבי הטיסה שלה לא עוברים מעל מדינות עוינות. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה במהלך אוגוסט בקרב מדגם מייצג של 500 נשאלים.

מבדיקת המועצה לצרכנות באתרי חברות תעופה זרות, עלה כי רבות מהן מפעילות קווי תעופה העוברים מעל מדינות עוינות, ולאור זאת ביקשו במועצה לברר האם הצרכנים בישראל מודעים למצב זה - והאם מידע זה היה משפיע על החלטתם להעדיף חברת תעופה ישראלית על פני חברה זרה.

עוד נמצא בסקר כי מעל 51% מהנשאלים לא ידעו כי חברות תעופה זרות, המפעילות קווי תעופה לישראל וממנה, עוברות מעל מדינות עוינות. 54% ציינו כי העובדה שנתיב הטיסה של חברת תעופה עובר מעל מדינה עוינת משפיעה על החלטתם לרכוש את כרטיס הטיסה באותה חברה זרה.

בתשובה לשאלה האם תפקידו של סוכן הנסיעות לעדכן את הנוסע בדבר נתיבי הטיסה, השיבו 83% כי על הסוכן לעשות זאת גם אם הנוסע אינו מתעניין ושואל.

לדברי מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, ממצאי הסקר מעלים כי נתיבי הטיסה של חברות התעופה מהווים מידע חשוב בעיני רוב ציבור הצרכנים. "על סוכנויות הנסיעות ליידע את לקוחותיהן על כך שנתיב הטיסה המתוכנן עובר מעל מדינה עוינת, על מנת לאפשר להם לשקול ולהחליט אם לבחור בחברת תעופה שטסה בנתיב זה".