לשכת עורכי הדין מקדמת הצעת חוק שתעניק מעמד משפטי לבעלי חיים כיצור בעל תחושות ורגשות • התיקון נועד להבטיח כי היחס לבעלי החיים יהיה הולם את מעמדם הביולוגי, ברוח מגמת החקיקה העולמית, גם ללא הגעה לסף ההתאכזרות הפיזית הקבוע היום בחוק צער בעלי חיים
אחרי פחות משנה וחצי בתפקיד פרש גולדשמיד בשל מחלוקות ופערים עם יו"ר הדירקטוריון ד"ר אורנית רז ■ גורם המקורב לנושא: "הם לא הסתדרו ביניהם ולא הייתה שום דרך לפתור את זה" ■ גולדשמיד: "אין לי עניין להגיב על כך" ■ רז: "הכל מתואם ומוסכם"
בעשור האחרון עבד גולדשמיד באגף התקציבים במינהל השלטון המקומי ולאחר מכן כגזבר מועצה אזורית שומרון ■ יחליף בתפקיד את עו"ד אהוד פלג
תפקידי מנהל הרשות להגנת הצרכן ומנכ"ל המועצה לצרכנות התפנו - וזוהי הזדמנות להרים תחום ממשלתי כושל ■ ניתוח "גלובס"
זאת אחרי קרוב ל-10 שנים בתפקיד ■ פלג: "צריך להמשיך ולחזק את המועצה כדי שתוכל לפעול בעוצמה מול גילויי חוסר ההגינות הנפוצים בחיי המסחר בישראל"
עפ"י החוק, מחובת העסקים יהיה לספק לצרכנים הודעת חוב מסודרת ומפורטת שמסבירה את מקור החוב ■ מנכ"ל המועצה לצרכנות: "החוק ישים קץ לשיטת 'מצליח' שהופעלה לא אחת בתחום גביית חובות"
ח"כ אמיר אוחנה מציע במקום זאת להציב צג אלקטרוני על גבי המדף שבו יוצג המחיר ויתר המידע שדורש החוק ■ אייל רביד, בעלי רשת ויקטורי, תומך בהצעה: "הדבר יביא לצמצום בעלות שכר עבודה, ואפשר יהיה לגלגל את זה על המחיר"
בדיקת המועצה לצרכנות מגלה היכן משלמים הסטודנטים 18 שקל לבורקס ■ עוד עולה מהבדיקה כי בכל מוסד לימודי שיש בו סניף של קופיקס - הסטודנטים ישלמו את המחירים המשתלמים ביותר ברוב המקרים
במכתב התגובה השיבה החברה כי מאז פרוץ הפרשה מקבלת צ'מפיון מהקונצרן דיווחים ומיידעת את לקוחותיה
מדד ההגינות של המועצה לצרכנות מגלה כי שופרסל שלי נתפסת הכי פחות הוגנת ■ ב-5 מתוך 8 רשתות נחשפו יותר צרכנים לאירוע לא הוגן
זאת בעקבות ירידת מחירי הסולר ■ נהגי המוניות: "להפך - התעריף צריך לעלות"
את ההצעה, שיזמה המועצה לצרכנות, יגיש בשבוע הבא ח"כ עמר בר-לב
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, ממליץ בתוכנית "ברקוד" בגלובס TV על הצעדים ששר האוצר הנכנס כחלון צריך לבצע בבנקים - החל משקיפות שתאפשר תחרות, דרך ביטול וצמצום עמלות ועד תעודת זהות בנקאית
סקר גיאוקרטוגרפיה עבור המועצה לצרכנות מעלה כי הענף שנתפס ע"י הצרכנים כלא הוגן במיוחד הוא ענף התקשורת: אחד מתוך 3 צרכנים נתקל בחוסר הגינות מצד חברות סלולר, טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה ועוד
עוד תחום בולט לרעה הוא ענף התיירות, שבו צמח מספר התלונות ביותר מ-10%, וכמובן חברת איקיוטק ■ המתלוננים קיבלו חזרה 5.7 מיליון שקל - עלייה של 11% לעומת 2013 ■ ובתיירות: מבטלים ובוכים
בזמן שרוב הצרכנים מסתפקים בלשחרר קיטור, יש צרכנים שלא מוותרים ומגישים תביעות נגד בתי העסק שפגעו בהם ■ דוח המועצה לצרכנות, המסייעת בהגשת תביעות קטנות, מגלה כי העקשנות אכן משתלמת
המועצה לצרכנותהצעת חוקועדת הכלכלהחוק הפיקדוןחיות מחמדחקיקהלשכת עורכי הדיןמיחזורמס הבצורתמרכז השלטון המקומי