תביעה נגד AIG בגין הפסד של 8.5 מיליון דולר מהונאת מיידוף

בני-הזוג רוברט והרלין הורוביץ מקליפורניה טוענים כי AIG סירבה לכבד את התחייבותה לספק כיסוי נגד מעשי מירמה מתוקף סעיף AIG Fraud SafeGuard בפוליסות הביטוח שהם רכשו מחברות-בת של AIG

שני תושבי קליפורניה הגישו אתמול (ד') תביעה נגד חברת הביטוח AIG, בטענה כי פוליסות ביטוח הדיור שלהם מזכות אותם בכיסוי הפסדיהם מהונאת הפונזי של ברנרד מיידוף.

רוברט והרלין הורוביץ הגישו את התביעה בבית משפט פדרלי במנהטן, וטענו כי הפסידו 8.5 מיליון דולר ממעשי ההונאה של מיידוף. הם ביקשו מבית המשפט להעניק לתביעתם מעמד של תביעה קיבוצית, שעשויה לכלול אלפי בעלי פוליסה.

בני-הזוג הורוביץ טוענים כי AIG סירבה לכבד את התחייבותה לספק כיסוי נגד מעשי מירמה מתוקף סעיף AIG Fraud SafeGuard בפוליסות הביטוח שהם רכשו מחברות-בנות של AIG, זאת למרות שהסעיף אמור לספק להם כיסוי של הפסדים שנובעים "ישירות ממעשי מירמה, מעילה או זיוף".

בתביעה נטען כי בדו"ח שקיבלו מחברת ייעוץ ההשקעות של מיידוף, ברנרד ל. מיידוף סקיוריטיס, ושנשא את תאריך ה-30 בנובמבר 2008, נאמר כי במאזנה של קרן משפחת הורוביץ יש יותר מ-8.5 מיליון דולר.

דוברת AIG, כריסטינה פרטו, לא השיבה לפניות טלפוניות עד למועד פרסום הכתבה.

התביעה מחריפה עוד יותר את הבעיות המשפטיות של AIG, שמנסה למכור נכסים כדי לפרוע את חובותיה לממשלה, שממנה היא קיבלה סיוע חירום בסך 180 מיליארד דולר. הממשלה מחזיקה בקרוב ל-80% מ-AIG.

מיידוף בן ה-71 מרצה עונש מאסר בן 150 שנה בבית כלא פדרלי בצפון קרוליינה, לאחר שבמארס הודה בביצוע הונאת פונזי בהיקף של 65 מיליארד דולר.

במשפטו של מיידוף אמרו אנשי התביעה כי בניגוד לטענותיו של מיידוף, מעולם לא הכילו חשבונות הבנק שלו סכומים כה גבוהים. לטענתם, לא ברור על איזה בסיס חישבה החברה של מיידוף את סכום 8.5 מיליון הדולר שנזקפו לכאורה לזכות קרן משפחת הורוביץ.