קבוצת עופר חתמה על העברת 20 מיליון דולר לאצטדיון בחיפה

במעמד ראשי עיריית חיפה, יונה יהב, חתמה קבוצת עופר על התרומה לאצטדיון החדש בעיר ■ עלות הבנייה של "אצטדיון סמי עופר" נאמדת ב-415 מיליון שקל ■ הטוטו-ווינר אישר העברה של 135 מיליון שקל לפרויקט, שאמור להסתיים ב-2012

יומיים לפני שתארח את באיירן מינכן בליגת האלופות, מקבלת מכבי חיפה הכרה רשמית לגבי העתיד שלה ושל הספורט בעיר חיפה. בטכס שנערך היום ובו השתתפו ראש עיריית חיפה יונה יהב, יו"ר החברה לישראל עידן עופר, יו"ר קבוצת עופר אודי אנג'ל, ויו"ר קבוצת האצטדיון בחיפה שמשון הראל, חתמה היום קבוצת עופר על העברת 20 מיליון דולר להקמת אצטדיון הכדורגל העירוני החדש שיקום בחיפה. על פי הסכם מוקדם בין הצדדים, האצטדיון החדש שייבנה במבואותיה הדרומיים של חיפה, ייקרא "אצטדיון סמי עופר".

העבודות אמורות להתחיל בחודש הבא, וההערכה היא שעד תחילת 2012 תושלם בנייתו, שיכיל 34 אלף מקומות. "אני מאמין שנגיע לרמה עולמית מאוד גבוהה בכדורגל. באיצטדיון יהיו כל החידושים הידועים בעולם, לצרכי ספורט ולצרכי תרבות במתקן שעלותו 415 מיליון שקלים", אמר יהב. הטוטו-ווינר יממן 135 מיליון שקל מתוך הפרויקט, ואת שאר הכסף תגייס עיריית חיפה, בעיקר ממכירת השטח עליו יושב האצטדיון בקרית אליעזר.

במעמד החתימה אמר אודי אנג'ל: "עופר אולי מבין באוניות, אבל אני לא בטוח שבמגרשי כדורגל. את התרומות של סמי ניתן לראות בבית החולים בחיפה, בשייטת, בחדרי תרופות, והכל ממקום של נתינה". ראש העיר יונה יהב הוסיף: "בלי התרומה הנכבדה של סמי עופר ומשפחתו אי אפשר היה לבנות אצטדיון שכזה. אותם הדברים אמורים לגבי הקהילה העסקית שעוזרת ותומכת. החודש תתחיל החפירה של האצטדיון, והוא יהיה אבן שואבת להרבה מאוד קהלים שיגיעו לכאן".