נתוני נילסן לחודש אוגוסט: שופרסל עולה, רבוע כחול יורדת

נתח השוק של שופרסל עלה מ-35.6% ביולי ל-36.6% באוגוסט ■ במקביל ירד נתח השוק של רבוע כחול מ-20.3% ביולי ל-20% באוגוסט ■ חצי חינם ורמי לוי נותרו ללא שינוי ■ הרשתות העצמאיות התחזקו

חודש אוגוסט היטיב עם רשת שופרסל שרשמה גידול בנתח השוק שלה, בעוד שרשת רבוע כחול רשמה היחלשות - כך עולה מנתוני נילסן לחודש אוגוסט שהגיעו לידי "גלובס". הנתונים מתייחסים לשוק מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG).

נתח השוק של שופרסל, רשת השיווק המובילה בישראל, עלה מ-35.6% ביולי ל-36.6% באוגוסט. לאחר ירידה בנתח השוק ביולי, שופרסל חוזרת למעשה לנתח השוק שרשמה ביוני השנה שעמד על 36.7%.

במקביל ירד נתח השוק של רבוע כחול, הרשת השנייה בגודלה בארץ, מ-20.3% ביולי ל-20% באוגוסט. רבוע כחול איבדה את היתרון שהשיגה ביולי, בו עלה נתח השוק שלה כאמור ל-20.3%.

הרשת השלישית בגודלה בישראל, רשת חצי חינם, שומרת על ההתחזקות שרשמה ביולי, ונתח השוק שלה נותר באוגוסט ללא שינוי ועמד על 5.5%.

רשת רמי לוי שיווק השקמה עשתה השנה קפיצת מדרגה כאשר חנכה בסוף פברואר סניף חדש מול קניון איילון. הסניף הזה התווסף לסניף נוסף שהרשת חנכה השנה בנשר.

ההתרחבות באה לידי ביטוי בנתח השוק של רמי לוי. באוגוסט המשיך רמי לוי לשמור על נתח השוק שהשיג בחודשים האחרונים בשיעור של 4.6% מהשוק. לשם השוואה - בשנת 2008 עמד נתח השוק של הרשת על 2.9% בלבד.

הרשתות הפרטיות האחרות, שרשמו ביולי היחלשות קלה, שבו והתחזקו - ונתח השוק שלהן באוגוסט עמד על 19.6%, לעומת נתח שוק של 19.4% ביולי.

המינימרקטים הפרטיים, שהתחזקו ביולי, שבו ונחלשו - ונתח השוק שלהן ירד מ-11.1% ביולי ל-10.8% באוגוסט.

66