רשות ההגבלים אישרה את עסקת רכישת פרטנר בכפוף למכירת דינמיקה

משרד התקשורת סבור כי יש להוסיף לעסקה תנאי נוסף, שימנע ממפעילים להכתיב ליצרנים במכשירים שהם רוכשים תכונות שעשויות לפגוע בצרכנים

רשות ההגבלים העסקיים אישרה היום (ב') את עסקת פרטנר בכפוף לתנאי אחד בלבד - והוא שהרוכש של פרטנר , אילן בן-דב, יתחייב למכור את רשת החנויות שבבעלותו, דינמיקה סלולר.

משרד התקשורת טרם אישר את העסקה, אך הוא העביר לרשות ההגבלים העסקיים את עמדתו, לפיה יש להוסיף לעסקה תנאי נוסף שימנע ממפעילים להכתיב ליצרנים במכשירים שהם רוכשים תכונות שעשויות לפגוע בצרכנים. רשות ההגבלים סברה כי אין מקום להוסיף את התנאי שמשרד התקשורת ביקש להוסיף, ולפיכך נראה כי המשרד יצטרך להחליט האם הוא מציב דרישות אלה כתנאי לאישור העסקה.

נזכיר כי למשרד יש את כל הסמכות בקביעת תנאים לאישור העסקה, ולכן סביר להניח כי אם הוא המליץ על כך לרשות ההגבלים, והיא לא הסכימה להציבם - כנראה שהוא יעשה זאת.

התנאים שקבעה הרשות לאישור העסקה כבר אושרו למעשה על-ידי בן-דב, שהתחייב בפני סלקום למכור את רשת דינמיקה, והוא מנהל איתה משא-ומתן בעניין.

בהודעה שפרסמה מציינת הרשות כי "לאור מיעוט המתחרים בשוק הסלולר וחסמי הכניסה הגבוהים בו, הוחלט להתנות את המיזוג בכך שסקיילקס (באמצעותה מבצע בן-דב את העסקה, והיא זו ששולטת בסאני יבואנית סמסונג לישראל) תפסיק לפעול בתחום מכירת ציוד קצה, ובמכירת שירותים כלשהם לסלקום , למעט מכירה סיטונאית של מכשירים מתוצרת סמסונג". לדברי הרשות, "ההיבט האנכי נובע מהעובדה שסקיילקס היא יבואנית בלעדית של מכשירי סלולר מתוצרת סמסונג".

סמסונג הוא אחד המותגים הנמכרים בישראל, לצד נוקיה הנמכר בהיקף העולה עליו, ולצד סוני אריקסון הנמכר בהיקף הקטן ממנו במקצת.

בדיקת המחלקה הכלכלית של הרשות העלתה כי המיזוג אינו מעלה חשש לחסימה אנכית של יבואני מכשירי הקצה או של מפעילי הסלולר. "המגוון הגדול של מכשירי הקצה המוצעים על-ידי יתר המתחרים, והמגוון הגדול עוד יותר המוצע בעולם ואינו משווק בישראל, לא יאפשרו לסקיילקס לחסום את מתחריה של פרטנר באספקת מכשירי קצה", נמסר מהרשות.