גאידמק תובע 50 מ' ש' מהאחים ויליגר: גרמו לי לאבד את השליטה בווילפוד, גילאון ואמריס

מאשים את האחים ויליגר בהתעשרות על גבו שלא כדין בהיקף של מאות מיליוני שקלים במסגרת העסקה לרכישת השליטה בוויליפוד ■ מבקש גם עיכוב ביצוע לפסק הדין המחייבו לשלם כ-90 מיליון שקל ללוי קושניר ובלרם צ'יינרי

ארקדי גאידמק הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 50 מיליון שקל נגד האחים צבי ויוסי ויליגר, בטענה כי גרמו לו לאבד ללא כל צידוק את שליטתו דה-פקטו בחברות ויליפוד , גילאון השקעות ואמריס והסבו לו נזקים במאות מיליוני שקלים. גאידמק מבקש מבית המשפט גם לחייב את האחים ויליגר להשיב לו את זכויותיו בוויליפוד.

בשנת 2007 רכש גאידמק מהאחים ויליגר את מניות השליטה בוויליפוד תמורת כ-171 מיליון שקל. באוגוסט 2008 העניקה משפחת ויליגר הלוואה בסך 76 מיליון שקל לגאידמק, ולאחר שלא הצליח להחזיר את החוב, החלו לממש את נכסיו על-פי ההסכם. בעקבות זאת קיבלו האחים ויליגר את מניות ויליפוד ואת כספי התמורה בסך 7 מיליון שקל ממכירות מניות גילאון.

גאידמק מאשים את האחים ויליגר, באמצעות עוה"ד ישראל שלו ועמרי כץ, בהתעשרות על גבו שלא כדין בהיקף של מאות מיליוני שקלים במסגרת העסקה לרכישת מניות השליטה בוויליפוד.

לטענתו, האחים ויליגר הפרו את האמון שרחש להם, הסתירו ממנו מידע חשוב הנוגע לניהול עסקיה של ויליפוד, ועשקו אותו בסכום העולה על 100 מיליון שקל - ובתוך כך לקחו שלא כדין את מניות השליטה בוויליפוד ובחברות גילאון ואמריס. טרם הוגש כתב הגנה.

עיכוב ביצוע

בתוך כך הגיש גאידמק בקשה לעיכוב ביצוע זמני של פסק הדין, המחייבו לשלם כ-90 מיליון שקל לאנשי העסקים לוי קושניר ובלרם צ'יינרי, עד שבית המשפט העליון יכריע בערעור שהוא מתכוון להגיש.

לטענתו, ביצוע פסק הדין יגרום נזק בלתי הפיך לנכסיו ועסקיו בישראל, בשל הצורך במימוש נכסי המקרקעין המעוקלים לטובת קושניר וצ'יינרי.

לטענתו, סיכויי הערעור שלו טובים, ואם יזכה בו, וקושניר וצ'יינרי כבר יפעלו למימוש העיקולים - הוא יתקשה לקבל חזרה את נכסיו או את שוויים הכספי.

קושניר וצ'יינרי טענו בתביעתם כי גאידמק לא עמד בהתחייבותו לשלם להם כ-90 מיליון שקל תמורת מניות שהחזיקו באמריס אחזקות. זאת, לפי אופציית מכירה שניתנה להם במסגרת הסכם עליו חתום גאידמק, בין היתר מולם.

גאידמק טוען כעת כי לא הגיש בקשת רשות להתגונן נגד התביעה בשל צירוף נסיבות מצער הנובע ממחלה, התפטרות באי-כוחו הקודמים, משרד עו"ד שגב, וכן שגגה שנפלה תחת ידי באי-כוחו הקודמים בנוגע לאופן ולמועד בו יש להגיש בקשה להארכת מועד להגשת בקשת רשות להתגונן.

לדברי גאידמק, צירוף נסיבות זה אינו נמנה על המקרים בהם ראוי ומוצדק לנעול את שערי בית המשפט בפני נתבע, המעוניין להשמיע את טענות הגנתו נגד תביעה בסכום כה גדול.