מנכ"ל הרשות השנייה: לא ניתן להאריך את זיכיון ערוץ 10

לאחר פגישה שקיים מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, עם נציגי משרד האוצר וערוץ 10, נראה כי גם ההצעה המשופרת של ישראל 10 לא נתנה מענה לסוגיית הקולנוע, לסוגיית התקנות ולהפחתת הערבויות

בשורות רעות לערוץ 10: מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, לא מאשר את הארכת הזיכיון לערוץ. אם לא יחול שינוי בלתי צפוי בימים הקרובים, תודיע מועצת הרשות השנייה על יציאה מיידית למכרז.

תהליך ההתדיינות הממושך בין הרשות השנייה לערוץ 10 הסתיים היום (ה') בצהריים, וברשות השנייה מבקשים להדגיש כי עשו כמיטב יכולתם על מנת לסייע לערוץ במאמץ להארכת זיכיונו.

"עבדנו ימים כלילות במשך שבועות ארוכים", אומרים גורמים ברשות השנייה, "אבל אין מענה סופי לנקודות שנשארו פתוחות (הסדר החובות לקולנוע, מ"ש), אין קצה חוט, ולכן אין מנוס מההחלטה לפיה לא ניתן להמליץ על הארכת הזיכיון".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "מועצת הרשות השנייה רשמה לפניה את הודעת המנכ"ל על מיצוי התהליך מול משרד האוצר, משרד התקשורת וערוץ 10. המועצה מבקשת מהמנכ"ל להעביר לידיה את כל התכתובות בנושא הערוץ, כולל טיוטות, על מנת שהמועצה תוכל להגיש החלטתה. החומרים יעובדו במהלך חול המועד סוכות, על-פי סדרי המינהל התקין, והישיבה בעניין תתקיים מיד לאחר החג".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, אמר ל"גלובס": "לא ניתן להמליץ למועצת הרשות השנייה על הארכת זיכיון בשלב זה. גם ההצעה המשופרת שהגיש הערוץ בימים האחרונים לא נותנת מענה ל-3 סוגיות מהותיות: חובות הקולנוע, התקנות והערבויות. בשל כך אני ממליץ למועצת הרשות השנייה לא להאריך את זיכיונה של ישראל 10 - ולצאת למכרז".

כפי שפורסם ב"גלובס", המשא-ומתן בין הרשות השנייה לבין ערוץ 10 נתקע בעיקר בסוגיית חובות הערוץ לענף הקולנוע. הפיתרון שהציע משרד האוצר על הקמת קרן קולנוע משותפת לזכייניות המסחריות, אליה יעביר המשרד 30 מיליון שקל מול 30 מיליון שקל שיעבירו הזכייניות (7.5 מיליון מכל אחת מזכייניות ערוץ 2, 15 מיליון שקל מערוץ 10), נפל - זאת לאחר שהתברר כי הקרן בעייתית מיסודה - לא רק במבנה הניהולי שלה, אשר בראשו תעמוד הרשות השנייה, אלא בעיקר בשל הפיתרון הבעייתי שמפלה בין גופי השידור. החלק היחסי שערוץ 10 אמור להעביר לקרן העתידית מגלם חלק מהחוב - מה שלמעשה לא פותר את הערוץ מחובות העבר.

גורמים המצויים במשא-ומתן טוענים כי משרד האוצר אף הוא הערים קשיים על השגת הסכם, וחזר בו מהבנות שהושגו עימו רק לפני שבועות מספר.

בערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה.