שטראוס החליטה להוריד את הלבן מהמדפים

זאת מכיוון שההשקה בינואר השנה לא הביאה לשיפור משמעותי בנתח הכספי של שטראוס בקטגוריה

קבוצת שטראוס החליטה להוריד מהמדף את הלבן שהשיקה בסוף ינואר השנה - כך נודע ל"גלובס". כזכור, בסוף ינואר, במסגרת ההיערכות למיתון, השיקה שטראוס מארז לבן קטיפתי במארז של 6 יחידות תחת המותג שטראוס. ואולם, כעבור מספר חודשים מההשקה התברר כי החברה לא הצליחה להביא לשיפור משמעותי בנתח הכספי של שטראוס בקטגוריה. יצויין כי ההשקה לא לוותה בקמפיין פרסומי. כזכור, לאחרונה פורסם ב"גלובס" כי גם מולר לייט של טרה יורד מהמדפים.

בעת ההשקה הסבירו בשטראוס כי ההחלטה להשיק לבן באה בעקבות המיתון, וכי מדובר במוצר ייעודי לתקופה הכלכלית הנוכחית. שטראוס החליטה להשיק לבן תחת המותג שטראוס, למרות שבעת ההשקה היא כבר פעלה בקטגוריה עם מוצר מקביל של מותג אחר שלה - לבן של יטבתה.

באשר לקניבליזציה האפשרית בין שני המותגים של אותה קבוצה בקטגוריה, נאמר אז כי הקבוצה תפעל במקביל עם שני המותגים, וכי "בחרנו להשיק לבן קטיפתי כדי להעשיר את סל ההצעות שלנו לצרכנים בתקופת מיתון. הנתח הכספי של יטבתה הוא 5%".

קטגוריית הניגרת נשלטת באופן מובהק (88%) על-ידי תנובה, הפועלת בה עם המוצרים גיל, אשל ושלי קלאסיק. יתרת הנתח הכספי בקטגוריה התחלקה בין שטראוס לטרה. לפי סטורנקסט, בדצמבר 2008, טרם ההשקה, החזיקה שטראוס בנתח כספי של 5.8% בקטגוריה. לאחר ההשקה גדל הנתח הכספי של שטראוס ל-6.4%, אולם רק לזמן קצר שלאחריו שטראוס אף רשמה ירידה בנתח הכספי שלה בקטגוריה, שעמדה בחודשים יולי אוגוסט על 5% בלבד.

משטראוס נמסר בתגובה: "למרות המיתון, הצרכן הישראלי לא מוותר על מוצרים עם ערך מוסף כגון דנונה ומעדנים, וכתוצאה מכך בחרה שטראוס להמשיך ולהתמקד בהשקעה במותגים ובקטגוריות הקיימות, ותמשיך למכור לבן תחת המותג יטבתה".