מנכ"ל אמריקן קולוני: הסדר אג"ח משמע שבאים להסתדר

משה גבריאל, מנכ"ל חברת אמריקן קולוני ומבעלי השליטה בה, משדר אופטימיות ערב אסיפת האג"ח ■ בעלי השליטה במו"מ עם משקיעים במסגרת הסדר החוב

מחר תתקיים אסיפת אג"ח חשובה עבור חברת הנדל"ן אמריקן קולוני, בה יכריעו מחזיקי האג"ח האם הם מקבלים את הסדר החוב שהציעה החברה או שיצביעו בעד פירעון מיידי של האג"ח.

משה גבריאל, מנכ"ל חברת אמריקן קולוני ומבעלי השליטה בה, משדר אופטימיות ערב אסיפת האג"ח, ומגלה כי קיים לאחרונה משא ומתן עם מספר משקיעים על מנת שישתלבו בהשקעה בחברה, במסגרת הסדר חוב כולל עם מחזיקי האג"ח. עם זאת, גבריאל סירב לנקוב בשמותיהם של אותם גורמים. באמריקן קולוני מעריכים כי קיימת אפשרות סבירה למצוא משקיע פוטנציאלי לחברה, ולכן הגדירו כי הסדר מחייב ייחתם עד ל-13 בנובמבר. אם הסכם כזה לא ייחתם, האפשרות השנייה היא מחיקה של החוב, למעט 29.5 מיליון שקל באג"ח א', כשבתמורה למחיקה יקבלו מחזיקי האג"ח כ-90% ממניות החברה.

גבריאל מצפה שהסדר האג"ח מחר יאושר. "זה יוריד משקולת כבדה מהחברה ונשארים לה נכסים טובים, כך שהיא תצא חזרה מחוזקת", אמר ל"גלובס". "מחזיקי האג"ח יקבלו חזרה את השקעתם. המילה הסדר אומרת שבאים להסתדר. אנו מצפים שההסדר יעבור מחר, הגענו אליו לאחר מפגשים רבים עם המוסדיים".

כזכור, אמריקן קולוני, שבשליטת גבריאל ורועי לוסטרניק, נקלעה למשבר קשה. איגרות החוב של החברה מסתכמות ב-163 מיליון שקל, ועל פי מתווה החוב שאושר על ידי החברה בתחילת החודש, מחזיקי האג"ח יוותרו על תשלומים של קרוב ל-90 מיליון שקל, כלומר כ-555 מסך התחייבויותיה למחזיקי האג"ח.