הכלכלה במרחב האירו התכווצה יותר מהצפוי ברבעון השני

התמ"ג ירד ב-0.2%, לעומת ההערכה הקודמת לקיטון של 0.1% ■ בהשוואה לשנה שעברה, התמ"ג נפל ב-4.8%, לעומת ירידה של 4.7% בהערכה הקודמת

הכלכלה בגוש האירו התכווצה ברבעון השני בשיעור גדול מהצפוי. זאת, מאחר שהוצאות הצרכנים, ההשקעות והיצוא היו כולם חלשים מההערכות הקודמות.

התמ"ג באזור האירו, שמקיף 16 מדינות, נפל ב-0.2% לעומת הרבעון הראשון, בו ירד ב-2.5%. ב-2 בספטמבר דיברה ההערכה הקודמת על התכווצות של 0.1%. כך דיווחה היום (ד') הלשכה הסטטיסטית של האיחוד האירופי, שפרסמה נתונים סופיים לגבי התמ"ג ברבעון זה. בהשוואה לשנה שעברה, התמ"ג נפל ב-4.8%, לעומת ירידה של 4.7% בהערכה הקודמת.

הכלכלה באירופה עשויה להתרחב ב-0.2% ברבעון השלישי וב-0.1% ברבעון הרביעי, כך להערכת הנציבות האירופית.

אמנם, הכלכלה באזור זה מתחזקת בעקבות תוכניות התמרוץ השונות, אך קרן המטבע הבינלאומית חזתה בשבוע שעבר כי ההתאוששות באירופה תהיה איטית ושברירית.

"הדו"ח הזה הוא שלילי קמעה, אך אינו מוסיף דבר לתמונה הגדולה", אמר ניק קוניס מבנק פורטיס. "סביר מאד להניח שהכלכלה חזרה לצמוח ברבעון השלישי, והתאוששות מתונה למדי צפויה לבוא בעקבות זאת, ברבעונים הקרובים".

בהשקעות ברבעון השני חלה ירידה של 1.5%, לעומת 1.3% בהערכה הקודמת; הוצאות הצרכנים גדלו ב-901% - מחצית מהצמיחה בהערכה הקודמת; היצוא התכווץ ב-1.5% ברבעון השני, לעומת ירידה של 1.1% לפי ההערכה בחודש שעבר.

הבנק האירופי המרכזי צפוי להותיר מחר את הריבית על כנה - ברמת שפל של 1%.