המיליארדר ארנון מילצ'ן חזר לישראל - וקיבל הטבות "תושב חוזר"

מפיק העל ניצל את הטבות המס בחוק העולים החדשים והתושבים החוזרים, המאפשרות שלא לשלם מסים על ההכנסות בחו"ל במשך 10 שנים, וכן שלא לדווח על ההכנסות במשך פרק הזמן הזה

המיליארדר הישראלי לשעבר, מפיק העל ומבעלי ערוץ 10 ארנון מילצ'ן, עלה לישראל, תוך ניצול ההטבות בחוק העולים החדשים והתושבים החוזרים. כך נודע ל"גלובס".

התיקון לחוק, שנעשה ביוזמת רשות המסים בשיתוף עם משרד הקליטה, העניק הטבות נרחבות במס לעולים חדשים ותושבים חוזרים, זאת במטרה לעודד עלייה וחזרה לארץ ובמטרה להינות מהמסים שיגיעו מאותה אולכוסיה.

כן נודע, כי עורך דינו של מילצ'ן, עו"ד פיני רובין, פעל במטרה לשכנע את מילצ'ן לשוב לישראל. זאת תוך ניצול ההטבה בחוק, המאפשרת לאוכלוסיה זו שלא לשלם מסים על הכנסותיהם בחו"ל במשך עשר שנים, וכן שלא לדווח על הכנסותיהם במשך פרק הזמן הזה.

מאז נחקק החוק, נוצלו ההטבות בו על ידי לא מעט בעלי הון - עולים חדשים ותושבים חוזרים. לכך תרמה גם העובדה שבמדינות שונות, כמו אנגליה למשל, היקשו את התנאים לתושבים שאינם ילידי המדינה. ככל הנראה, מילצ'ן הוא בעל ההון הבולט ביותר מבין היהודים והישראלים שעלו עד כה במסגרת התיקון לחוק.

גידי בר-זכאי, לשעבר סמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות המסים, שהוביל מטעם רשות המסים את החקיקה בנושא העולים החדשים, אומר, כי חזרתו של מילצ'ן היא "דוגמה נוספת ומצויינת לסוג האוכלוסיה והיכולות שתוכנית העולים מושכת לישראל, איכויות שהמדינה כולה מרוויחה מהם. תכנון מס נכון יאפשר לכוחות הכלכליים האיכותיים שמנהלים את הכלכלה בעולם, לבוא לישראל ולקבוע בה את מושבם".