בית המשפט: עדויות המתלוננות נגד משה קצב לא יפורסמו

השופטים הוסיפו כי פרסום חלקי או מלא של הפרוטוקולים, כאשר המשפט עודנו מתנהל ובטרם העידו יתר המתלוננות, עלול לגרום ל"זיהום" ההליך המשפטי ■ מחר תתחיל להעיד העדה המרכזית בתיק, א' ממשרד התיירות

עדויות המתלוננות נגד נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, ועדויות הנשים שתמכו בהן, לא יפורסמו. כך קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב. השופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח דחו את בקשת "ידיעות אחרונות" לפרסם את העדויות.

כזכור, הרכב השופטים קבע בעבר שהמשפט יתנהל בדלתיים סגורות, לאור אופי העבירות המיוחסות לקצב (אונס ועבירות מין נוספות), טיבו של כתב האישום והחשש הממשי לפגיעה חמורה במתלוננות. הם ציינו שלאחר שמיעת העדויות, הם יבחנו אפשרות לפרסם חלקים מהן, ככל שלא יהיה בכך לפגוע במתלוננות.

"ידיעות" ביקש לפרסם את העדויות תוך השמטת פרטי המתלוננות. המדינה והמתלוננות התנגדו, נוכח החשש לחשיפת זהותן ולפגיעה בפרטיותן. קצב ביקש "הכל או כלום": שהמשפט כולו יתנהל בדלתיים פתוחות, אך אם הוא יתנהל בדלתיים סגורות, יש לאסור כל פרסום ממנו, שכן הוא מתנגד לפרסומים חלקיים.

השופטים ציינו שלא מצאו כל תקדים לפרסום פרוטוקולי עדויות במשפט של עבירות מין שנשמעו בדלתיים סגורות. לדבריהם, גם העובדה שמדובר במשפט מעורר עניין ובאיש ציבור אינה משנה, שכן הפרסום עלול להרתיע בעתיד מתלוננות בפוטנציה, שבוצעו בהן עבירות על-ידי אנשי ציבור.

השופטים הוסיפו שפרסום - חלקי או מלא - של הפרוטוקולים, כאשר המשפט עודנו מתנהל ובטרם העידו יתר המתלוננות, עלול לגרום ל"זיהום" ההליך המשפטי, "באשר לאיש אין שליטה על אופן הפרסום". עוד נימקו שהפרסום עלול לגרום לפגיעה חמורה בפרטיות העדות ובפרטיות אנשים אחרים ששמם הוזכר בדיון.

"הנזק שייגרם כתוצאה מהפרסום עולה לאין שיעור על התועלת שבפרסום, במיוחד כשאנו נדרשים למחיקתם וצנזורם של קטעים השזורים לאורכן ולרוחבן של העדויות - דבר שיותיר בסופו של יום תמונה חסרה החוטאת לאמת ושפרסומה לא יתרום דבר לזכות הציבור לדעת", סיכמו.

מחר תתחיל להעיד נגד קצב העדה המרכזית במשפט, א' ממשרד התיירות, שלפי הנטען נאנסה על-ידו פעמיים. (תפ"ח 1015/09).