שיווק ה-iPhone קרוב: יוכנסו שינויים להסכמים מול אפל

להסכמים של החברות הסלולריות מול אפל יוכנסו תיקונים מסוימים, ובעקבות זאת רשות ההגבלים לא תטיל מגבלות על שיווק ה-iPhone ■ אפל שוקלת לפנות לבית הדין להגבלים על מנת למנוע את פרסום תנאי העסקה

נפתרה סוגיית ה-iPhone מול רשות ההגבלים העסקיים וחברות הסלולר. ל"גלובס" נודע כי החברות הסלולריות וחברת אפל העולמית סיכמו אמש (א') על הכנסת תיקונים מסוימים בהסכמים ביניהן - ובעקבות זאת לא תטיל רשות ההגבלים מגבלות על הסכמים אלה.

ל"גלובס" נודע כי ועדת המיזוגים של הרשות התכנסה ביום חמישי בערב כדי לקבל החלטה בהתאם להמלצות הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן. ההחלטה הסופית שהתקבלה היא שלא יוטלו מגבלות על שיווק ה-iPhone, ובמקביל ייערכו שינויים מינוריים בהסכמים שבין אפל לחברות.

כתוצאה מכך אמורות אפל העולמית והחברות הסלולריות להיכנס למשא-ומתן, ולדעת גורמים בשוק הדבר עשוי להביא לכך שמכשיר ה-iPhone ישווק כבר בקרוב.

הבעיות בשיווק ה-iPhone התעוררו בשל העובדה שאפל מכתיבה תנאים מסוימים באופן שווה לכל המפעילות איתן היא עובדת, ולפיכך ייתכן כי חלק מההסכמים עולים בגדר של הסדר כובל כאשר הם נעשים מול כל המפעילות באותה מדינה.

אחת הבעיות היתה בשאלת הקמפיין המשותף שצפוי למכשיר, שכן אפל היא זו שמכתיבה את תנאי הקמפיין ומחייבת את המפעילות בקו שיווקי אחיד. הבעיה כאמור, נפתרה.

גורמים בקרב החברות הסלולריות אמרו ל"גלובס" כי אפל שוקלת לפנות לבית הדין להגבלים עסקיים על מנת למנוע את פרסום תנאי העסקה.

יצויין כי בדיון מול חברות הסלולר יוצגה אפל על-ידי עוה"ד דודי תדמור, שי בקל ורגית משה ממשרד תדמור ושות'.