מחקר: הצרכן ברשת לא רוצה לתקשר עם המותג - הוא מחפש בעיקר הנחות

כך עולה ממחקר בארה"ב על פעילות שיווקית במדיה חברתית ■ צרכנים גם הביעו אדישות לגבי מותג שמנסה להתנהג כמו חבר שלהם באתרים חברתיים שונים

מותגים רבים נכנסו בחודשים האחרונים לפעילות שיווקית במדיה החברתית, אולם מרביתם לא יודעים כיצד יש לפנות לצרכן במדיום הזה, ואיזו אינפורמציה שיווקית עשויה לעניין את הגולש. מחקר חדש שפרסמה חברת eMarketer, המתבסס על מחקר מקוון שערכה חברת Lightspeed Research, עשוי לספק כמה עצות וכללי 'עשה' ו'אל תעשה' עבור המפרסם הממוצע.

המחקר הנוכחי מוכיח כי הדבר הכי חשוב עבור הצרכן האמריקני הוא שהמותג יציע לו הנחות בקניית מוצרים ויספק לו מידע רלוונטי - אלמנט קריטי במיוחד בתקופת מיתון. אולם, מעניין לראות כי פעילויות כגון פעילות משותפת עם סלבריטאים ומתן חסות לפעילות אינטרנטית או אתר אינטרנט ספציפי פחות מעניינים את הצרכן, כמו גם יצירת פלטפורמת להתקשרות, כגון עמוד בפייסבוק או חשבון בטוויטר.

תוצאה זו סותרת את ההנחה הבסיסית של פעילות במדיה חברתית כי הצרכן רוצה לתקשר ישירות עם המותג ולנהל עימו דו-שיח. יתרה מכך, צרכנים הביעו אדישות לגבי מותג שמנסה להתנהג כמו חבר שלהם באתרים חברתיים שונים.

בלוגרים יותר אמינים מעיתונאים

בנוגע לסיבות שבגינן הצרכן מחליט לרכוש מוצר או שירות, צורת השיווק מ'פה לאוזן' (WOM) היא המניע העיקרי לרכישה, ולאחריה המלצות שניתנות באופן ישיר ואישי. רק לאחר מכן מופיעים אלמנטים שיווקים כגון פרסומת בטלוויזיה, עצה מחבר באינטרנט או פרסום באתרי אינטרנט.

לגבי המקורות העיקריים מהם שואבים הצרכנים את המידע הרלוונטי על מותג ספציפי הנחוץ להם לרכישה, המקור האמין ביותר על צרכנים הוא קרובי משפחה, ולאחר מכן חברים ומומחים בתחום.

עוד עולה מהמחקר כי הצרכנים האמריקנים סבורים כי חברים שיש להם ברשתות חברתיות ובלוגרים שאחריהם הם עוקבים באופן קבוע הם יותר אמינים מאשר העיתונאים המתמחים בתחום, ומקרייני החדשות בטלוויזיה וברדיו. סלבריטאים וכוכבי תוכניות טלוויזיה, לעומת זאת, נתפסים בעיני הצרכן כדומים לפוליטיקאים, שכן שניהם נחשבים כלא אמינים ולא ישרים.

מה הצרכנים רוצים שהמותג יעשה ברשת החברתית:

* יציע הנחות - 3.9

* יספק מידע רלוונטי - 3.4

* יספק רעיונות חדשים - 3.3

* אפליקציות שימושיות - 3.3

* הורדות של תכנים - 3.1

התשובות הן לפי סקאלה של 1-5, כאשר 5 הוא "הכי רלוונטי" ו-1 "הכי פחות רלוונטי".