הסחרור בוול סטריט צפוי להימשך השבוע: הריבית ונתוני התעסוקה ישפיעו

ה-VIX זינק ביום ו' ב-24% לרמות שרשם בתחילת יולי ■ עד כה, החברות הציגו ירידה של 17.5% ברווחיהן, וזאת לעומת צפי לקיטון של 25% מתחילת אוקטובר ■ בין הישראליות שידווחו השבוע: טבע, נייס, נס, אמדוקס

המשקיעים בוול סטריט, שכבר מסוחררים מהתנודתיות העצומה בשוק המניות, עשויים לחוות סחרורים נוספים בשבוע הקרוב, עם פגישת הריבית של הפדרל ריזרב ונתוני התעסוקה החודשיים.

השוק יקבל גם את נתוני מכירת כלי הרכב החודשיים דו"חות של חברות כמו פורד, סיסקו וטיים וורנר, כמו גם הצבעות בקונגרס על הרפורמה במערכת הבריאות, רגולציה פיננסית והטבות מס לרוכשי בתים. כל אחד מאירועים מתוכננים אלו, כמו גם הפתעות הבלתי נמנעות, עשויים ליצור שינויים מהירים נוספים בתיאבון אותם שינויים שייצרו תנודתיות עוצרת נשימה בשבוע שחלף. .

התנודתיות חזרה. עבור 4 מ-6 ימי המסחר האחרונים, מדד הדאו ג'ונס איבד לפחות 100 נק', רצף ראשון שכזה מאז ה-14 בינואר. מדד הפחד, ה-VIX זינק ביום ו' ב-24% לרמות שרשם בתחילת יולי.

השבוע הקרוב יהיה השבוע העמוס האחרון בעונת הדו"חות. 2 חברות ב"מועדון הדאו ג'ונס" היוקרתי, כולל קראפט פודס, תפרסמנה דו"חות ו-92 חברות במדד ה-S&P 500 ידווחו גם כן. עד כה, החברות הציגו ירידה של 17.5% ברווחיהן, וזאת לעומת צפי לקיטון של 25% מתחילת אוקטובר. מקרב החברות שדיווחו, 80% עקפו את תחזיות הרווח ולרוב גם את תחזית המכירות.

הצהרת ה'פד' ודו"ח התעסוקה צפויים להאפיל על יתר אירועי השבוע המתוכננים. אלו עשויים למוז על איך ומתי יתחיל הממשל האמריקני לגמול את השווקים הפיננסיים מתוכניות התמרוץ, במסגרתן הוזרקו טריליוני דולרים לכלכלה. הבנק המרכזי צפוי להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית, קרוב ל-0, אך עשוי לרמוז על צעדים לקראת העלאת ריבית, או פשוט להעלות את תחזיתו לכלכלה האמריקנית.

שר האוצר האמריקני, טים גייתנר, אמר היום בעת ראיון ל"פגוש את העיתונות" של רשת NBC, כי הכלכלה האמריקנית ספגה נזקים רבים מההאטה הנוכחית וייקח זמן עד שתושג החלמה מלאה. הוא אמר כי יצירת משרות והשבת אמונם של המשקיעים יהיו המבחנים האמיתיים של התאוששות. החדשות המעודדות שהתקבלו לאחרונה על הכלכלה "מראות שכאשר נוקטים כוח, אפשר לייצב משבר כמו זה", אמר גייתנר. "אך זו תהיה התאוששות שונה מאשר בעבר, בגלל שהאמריקנים יצטרכו לחסוך יותר".

שיעור האבטלה ל-9.9%?

■ מחר יפורסם מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני לחודש אוקטובר, הצפוי לעלות ל-53 נקודות מ-52.6 נקודות בספטמבר.

■ בנוסף, יפורסמו נתונים אודות מס' מכירות הבתים הנמצאות בתהליך לחודש ספטמבר, כשהצפי הוא לירידה של 0.1%, לעומת לעלייה בשיעור 0.4% באוגוסט.

■ ביום זה יפורסם גם דו"ח בנוגע להוצאות בנייה בחודש ספטמבר. כלכלנים צופים ירידה של 0.2%, לעומת עלייה של 0.8% בחודש אוגוסט.

■ נתון ההזמנות ממפעלים לחודש ספטמבר יפורסם ביום ג', והוא צפוי להצביע על עלייה של 0.9%, לאחר קיטון של 0.8% חודש קודם לכן.

■ לקראת סוף יום המסחר יפורסמו גם נתונים לגבי מכירת מכוניות בחודש יולי.

■ ביום ד' יפורסם נתון ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש אוקטובר, כשהצפי הוא לגריעה של 190 אלף משרות, בהמשך לקיטון של 254 אלף משרות בחודש ספטמבר.

■ בנוסף, יפורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש אוקטובר, הצפוי להראות עלייה ל-51.5 נקודות, לעומת 50.9 נקודות בחודש ספטמבר.

■ לקראת סוף המסחר תפורסם החלטת הריבית של הפדרל ריזרב.

■ ביום ה', יפורסמו נתונים מקדימים בדבר פריון העבודה ברבעון השלישי, הצפויים להראות גידול של 6.5%, לעומת 6.6% ברבעון השני.

■ הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-520 אלף תביעות חדשות, מ-530 אלף בשבוע שלפני כן.

■ שכר העבודה הממוצע לחודש אוקטובר, שנתונים לגביו יתפרסמו ביום ו', צפוי להראות גידול של 0.1%, בדומה לספטמבר. שבוע העבודה הממוצע בארה"ב צפוי להיוותר על רמה של 33.1 שעות.

■ להערכת כלכלנים, המשק האמריקני איבד בחודש אוקטובר 175 אלף משרות (לא חקלאיות), לאחר שבחודש ספטמבר חלה גריעה של 263 אלף משרות. המדובר בירידה המתונה ביותר מאז אוגוסט 2008.

■ שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-9.9%.

■ עוד ביום ו' - דו"ח שעניינו המלאים הסיטונאיים לחודש ספטמבר. כלכלנים צופים ירידה של 1% בהמשך לקיטון של 1.3% בחודש אוגוסט.

■ הנתון האחרון לשבוע זה - האשראי הצרכני לחודש ספטמבר, אשר צפוי לרדת ב-10.3 מיליארד דולר, בהמשך לנפילה חדה יותר, של 12 מיליארד דולר בחודש אוגוסט.

פורד צפויה לדווח מחר על צמצום הפסדי הרבעון השלישי ל-13 סנט למניה, לעומת הפסד של 1.31 דולר למניה ברבעון המקביל. Loews צפויה לעבור ברבעון השלישי לרווח של 89 סנט למניה.

מסטרקרד צפויה להציג ביום ג' גידול ברווחיה הרבעוניים ל-2.92 דולר למניה, למול 2.47 דולר למניה ברבעון השלישי של 2008. קראפט תדווח גם היא, אך צפי האנליסטים לא היה זמין.

אגריום תפרסם דו"חותיה ביום ד' כשהפסדיה צפויים להתרחב ל-19 סנט למניה, לעומת 12 סנט למניה ברבעון המקביל. רווחיה של טיים וורנר ברבעון השלישי צפויים לרדת ל-53 סנט למניה, לעומת 93 סנט ברבעון המקביל.

ביום ה' יהא זה תורה של רשת בתי הקפה, סטארבקס , לדווח על תוצאות הרבעון האחרון. רווחיה צפויים לעלות מ-10 סנט למניה ל-21 סנט.

לאחר הנעילה, סיסקו תציג תוצאותיה לתרבעון הפיסקלי הראשון של 2010, כשהצפי הוא לרווח של 31 סנט למניה, לעומת 42 סנט ברבעון המקביל. ניוז קורפ של רופרט מרדוק תדווח גם כן.

נייס תדווח מחר על תוצאותיה ברבעון השלישי, כשצפי האנליסטים הוא לרווח של 37 סנט למניה, לעומת 43 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

פריגו , לעומתה, צפויה להגדיל את רווחיה עבור הרבעון הפיסקלי הראשון של 2010 ל-50 סנט למניה, לעומת 41 סנט ברבעון המקביל. אורבוטק תדווח מחר גם כן.

טבע תדווח על תוצאותיה ביום ג', כשהיא צפויה להגדיל את רווחיה ברבעון השלישי ל-88 סנט למניה, כשברבעון המקביל היא הרוויחה 72 סנט למניה.

רווחיה של נס טכנולוגיות ברבעון האחרון צפויים - ע"י 4 אנליסטים - לרדת ל-10 סנט למניה, לעומת 41 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. 5 אנליסטים צופים שרדוור תעבור להפסד של 13 סנט למניה. ביגבנד , נובה ואודיוקודס תדווחנה גם כן ביום זה.

אמדוקס תדווח ביום ד', כשצפי האנליסטים הוא לרווח של 49 סנט למניה ברבעון הפיסקלי הרביעי שלה, לעומת 54 סנט ברבעון המקביל. אלווריון צפויה לעבור להפסד של 2 סנט למניה, ואלון USA צפויה (ע"י 5 אנליסטים) לעבור להפסד של 19 סנט למניה ברבעון האחרון.

רווחיה של גיוון אימג'ינג ברבעון השלישי צפויים (4 אנליסטים) לרדת בסנט בודד ל-6 סנט למניה. עוד במדווחות - הפסדיה של סביינט צפויים להצטמצם ל-31 סנט למניה, לעומת 34 סנט ברבעון המקביל.

לעומתן, לאחר הנעילה צפויה אורמת טכנולוגיות להרוויח ברבעון השלישי 37 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 35 סנט ברבעון המקביל. מג'יק , אורכית ואקוויטי וואן תדווחנה גם הן.

ביום ה' - רווחיה של דלק US ברבעון האחרון צפויים לצנוח מ-47 סנט למניה ל-9 סנט.

האם פייזר היא זו שתרכוש את פרוטליקס ? נציגי חברת התרופות האמריקנית פייזר ביקרו בימים האחרונים במפעל של פרוטליקס בכרמיאל. זאת, כשבועיים לאחר שפרוטליקס הודיעה על הצלחה בניסוי שלב III בתרופת ה-UPLYSO שלה, המיועדת לטיפול במחלת הגושה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]