משרד הבריאות: מבוטחי מכבי מנצלים את הביטוח המשלים טוב יותר

88% מהכנסות הביטוחים המשלימים חוזרים אל המבוטחים בצורה של שירותים רפואיים

88% מהכנסות הביטוחים המשלימים של מכבי שירותי בריאות, חוזרים אל המבוטחים של הקופה בצורה של שירותים רפואיים. כך עולה מדו"ח משרד הבריאות המסכם את פעילות הביטוחים המשלימים של קופות החולים לשנת 2008.

גם שירותי בריאות כללית וקופת חולים מאוחדת נמצאים במקום טוב, כאשר 81% מהכנסות הביטוחים המשלימים שלהם (מושלם בכללית ו"עדיף" במאוחדת) חזרו אל המבוטחים באמצעות שירותים רפואיים שקיבלו. ביטוח הפלטינום של הכללית החזיר רק 37% מההכנסות בגינו, משום שבשנת 2008 רוב המבוטחים בו היו מצויים עדיין בתקופת אכשרה שבה לא ניתן לקבל שירותים רבים. כך גם לגבי ביטוח הפרמיום של מאוחדת ("שיא"), שהחזיר למבוטחים רק 33% מההכנסות.

הרחק מאחור נמצאת קופת חולים לאומית: רק 65% מההכנסות של "לאומית זהב" תורגמו לשירותים רפואיים שצרכו המבוטחים, כאשר ביטוח "לאומית כסף" החזיר למבוטחים רק 57% מההכנסות.

הנתונים לא עונים בהכרח על השאלה איזו קופה מציעה את הביטוח המשלים הטוב ביותר, אולם ניתן ללמוד מהם כי המבוטחים של מכבי יודעים לנצל טוב יותר את הזכויות שלהם במסגרת הביטוח המשלים. במילים אחרות, אם מבוטחי מכבי משלמים, הם מבקשים לקבל מקסימום תמורה.

מנגד, במערכת הבריאות יש כבר מי שטוען כי הנתונים מלמדים כי במכבי "שולחים" יותר מבוטחים אל בתי החולים הפרטיים ובראשם "אסותא" שבבעלות הקופה, בעוד שקופת חולים כללית שולחת את מבוטחיה לבתי החולים שבבעלותה וזאת ללא צורך בביטוח משלים.

סך כל ההכנסות מתכניות השב"ן בישראל הגיע בשנת 2008 ל-2.334 מיליארד שקל, בהשוואה לסך של כ-2.081 מיליארד שקל בשנת 2007 - גידול של כ- 12% לעומת אשתקד. שיעור המבוטחים בביטוחים המשלימים המשיך לגדול, הפעם ב-4%. בסה"כ, שיעור הישראלים המחזיקים בביטוח משלים עומד על 73%.