הקבלן יוסי אברהמי תובע משותפיו במגדלי נאמן למכור לו את זכויותיהם

טוען כי בעלי הקרקע הנוספים - בהם חברת אזורים ועיריית ת"א - מעכבים את הקמת הפרויקט, ומבקש להורות להם למכור לו את הזכויות בקרקע תמורת כ-11 מיליון שקל

הקבלן יוסי אברהמי, שזכה לפני כחודשיים וחצי במכרז של מינהל מקרקעי ישראל להקמת 31 דירות בפרויקט מגדלי נאמן בתל-אביב, הגיש השבוע לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשת פירוק שיתוף בבניין בו זכה, בכדי שיוכל לממש את זכייתו ולהתחיל בבניית ושיווק הדירות.

אברהמי מבקש להורות לבעלי הקרקע המשותפים למכור לו את הזכויות בקרקע בתמורה לכ-11 מיליון שקל, המחושבים לפי חלקו היחסי של כל אחד מהמחזיקים, העומד על 1.35 מיליון שקל עלות קרקע לכל יחידת דיור.

בסוף יולי השנה זכה אברהמי במכרז של המינהל כאשר הציע כ-43.34 מיליון שקל (לא כולל מע"מ) על חלק ממגרש בגודל של 2.78 דונמים במגדלי נאמן בצפון תל-אביב. מדובר באחד מ-3 הבניינים בפרויקט שיוקמו על הקרקע.

אולם, בחלקה זו יש שותפים המחזיקים בכ-21.75% מהזכויות בפרויקט, וביניהם חברת אזורים, ישיבת מיר בירושלים, עיריית תל-אביב, השופטת (בדימוס) רות טלגם ומספר אנשים פרטיים, נגדם הוגשה הבקשה לבית המשפט.

אברהמי טוען, באמצעות עו"ד מרים דונין, כי כאשר רצה להתחיל בתכנון הבנייה הוא נתקל בקשיים מצד בעלי הקרקע הנוספים, אשר לטענתו מעכבים את הקמת הפרויקט.

לפי תכנית תא/1700/א/3 שאושרה בעקבות פסק הדין, ניתן לבנות שכונת מגורים של 7 בנייני מגורים הכוללים 333 יחידות דיור, יחידה מסחרית ומועדון ספורט.

מכוח תכנית זו נבנו זה מכבר 4 בניינים (הכוללים 200 יח"ד) הידועים כמגדלי נאמן. במגרש השני ייבנו קבוצה של 3 בניינים עם 133 יחידות דיור וביניהם הבניין נשוא התביעה. המגרש השלישי כולל בריכת שחייה ומגרשי ספורט.