סטיב ג'ובס, מאחוריך

קולקציית הסתיו של מפעילת הסלולר השנייה ביפן תדהים את ממציאי iPhone

מי שיעקוב אחרי הנעשה בשוק הטלפונים הסלולריים בשנה האחרונה, עשוי לקבל את הרושם שהטלפונים המסורתיים סיימו את תפקידם בהיסטוריה. קדחת האייפון והטלפונים עם מסכי המגע ממשיכה להתרחב, ונראה כי בקרוב יצמח כאן דור שלם של משתמשים, שלא יודעים לתפעל מקלדת אלפא-נומרית.

עם זאת, מתברר שפה ושם עוד נותרו יצרניות טלפונים ומפעילי רשת, שזוכרים כי לא כל המשתמשים הם צעירים חדי מבט וזריזי אצבעות, שיודעים לצבוט, לגלגל ולהפוך תפריטים ותמונות במהירות הבזק על מסכי LCD קטנטנים.

יפן, למשל, על 110 מיליון משתמשיה הסלולריים, ממשיכה לשמור אמונים למקשים המוצקים והטובים ולטלפונים בתצורה שמרנית של סליידר ושני חלקים מתקפלים. קולקציית הסתיו של מפעילת הסלולר השנייה בגודלה ביפן, KDDI, שהושקה החודש, כוללת דגמים חדשים מתוצרת ענקי האלקטרוניקה המקומיים, שרמת התחכום והחדשנות שלהם יכולה לגרום להתקפי קנאה אפילו לסטיב ג'ובס, מייסד אפל.

חיבור לבלו-ריי, סרטים באמבטיה

דוגמה בולטת מספק הטלפון החדש U1 של סוני-אריקסון, שמכונה Bravia, על שם סדרת הטלוויזיות היוקרתיות של סוני. זהו טלפון מתקפל שטוח, עם מסך בגודל 3 אינץ', שמסתובב על ציר, ויכול לשמש לצפייה, או כמסך מגע לשליטה ישירה בתפריטים.

יישום המחץ שלו הוא ביצועי וידיאו מרשימים, שכוללים ממשק מיוחד שמאפשר לחבר את המכשיר למכשירי הבלו-ריי הביתיים של סוני באמצעות כבל USB, כדי להזין לתוכו ישירות קטעי וידיאו וסרטים באיכות HD, להקליט אותם בזיכרון הפנימי ולצפות בהם מאוחר יותר. בכך, עוקף הטלפון באלגנטיות את הצורך להוריד סרטי HD כבדים מרשתות הטלפון הנוכחיות, שאפילו המתקדמות שבהן מתקשות לתמוך בקבצים שמשקלם ג'יגה-בייטים.

הנגן הפנימי של ה-U1 מאפשר להציג סרטים בקצב טבעי של עד 30 פריימים לשנייה, ולטובת מי שחייב לצפות בסרטים בזמן האמבטיה, הוא גם אטום למים ומאפשר טבילה לעומק של עד מטר אחד. יש לו אפילו מצב מיוחד, שמשנה את מאפייני פס הקול של הסרט בהתאם למאפיינים האקוסטיים של חדרי האמבטיה. לצד יכולות הווידיאו כולל הטלפון גם מאפיינים שמהווים כיום כמעט סטנדרט ביפן, כמו קליטת שידורי טלוויזיה דיגיטליים אלחוטיים (1-SEG), נווט GPS, זיכרון מהיר בנפח 16 ג'יגה ועוד. כל זה במכשיר קומפקטי ועמיד ששוקל פחות מ-130 גרם.

צילום לילה: הסטילס עדיין שולט

עם כל הכבוד לווידיאו, צילום סטילס הוא עדיין היישום הנפוץ והמבוקש ביותר בטלפונים סלולריים, וגם נקודת החולשה הטכנולוגית הגדולה ביותר של רוב מכשירי המגע השטוחים. שני דגמים בקולקציית הסתיו של KDDI מתחרים על התואר טלפון המצלמה האולטימטיבי: Aquos Shot של שארפ, ו-CA003 של קסיו.

הטלפון של שארפ מצויד בחיישן תמונה עם רזולוציה של 12.1 מגה-פיקסל ומעבד תמונה, שתומך ברגישות לאור של עד IS0 12800. הרגישות מאפשרת לטלפון להפיק תמונות איכותיות גם בסביבה אפלה ובחדרים סגורים, דבר שקשה להשיג עם טלפון מצלמה סטנדרטי.

למצלמה יש גם פוקוס אוטומטי רציף, אפשרות לשמור בזיכרון עד 5 פרצופים שונים, להתמקד עליהם בעת הצילום ועוד. יש לו כמובן גם תמיכה בטלוויזיה דיגיטלית, רכיב Wi-Fi לגלישה אלחוטית, אין ספור אפשרויות דואר אלקטרוני וכרטיסי זיכרון מהירים.

קסיו לא מתכוונת לוותר בקלות לשארפ על התואר, וגם היא דוחפת קדימה את יכולות הצילום הטלפוניות בטלפון המצלמה החדש שלה, CA003 ממשפחת ה-EXILIM. גם הטלפון של קסיו מצויד בחיישן 12.1 מגה-פיקסל.

למרות שרגישותו היא IS0 3200 בלבד, במפרט שלו אפשר למצוא לא מעט סעיפים שהתווית "לראשונה בעולם" מוצמדת אליהם. כך, למשל, הוא מצויד (לראשונה בעולם) במעבד צילום עם אפשרות לצילום מטחים של תמונות בקצב של עד 20 פריימים לשנייה, לצורך הנצחת אירועי ספורט ועצמים נעים במהירות.

עדשת ה-28 מילימטר שלו מסוגלת לייצר מגה-זום דיגיטלי באיכות גבוהה של עד פי 20 (לראשונה בעולם), והוא מצויד בשורה ארוכה של אפשרויות שיפור תמונה, כולל מצב פילטר יופי לשיפור ולשדרוג פרצופים לא מוצלחים מטבעם, זיהוי פנים ועוד. נזכיר, למי ששכח, שאנחנו לא עוסקים במצלמה, אלא בטלפון שטוח ששוקל 110 גרם ונעלם בכל כף יד ממוצעת.

קוטל האייפונים

למי שחושב שההתמקדות בדגמים בפורמטים פיזיים מקובלים נועדה לפצות את היפנים על הפיגור הטכנולוגי שלהם בפורמט המכשירים דמויי האייפון למיניהם, אנחנו ממליצים לחכות לרבעון הראשון של השנה הבאה עת תשיק סוני-אריקסון את טלפון המגע שלה, שעונה לשם EXPERIA X110.

המכשיר הדקיק מצויד במסך מגע זורח בגודל 4 אינץ', מעבד סנאפדרגון במהירות עד 1 ג'יגה-הרץ, צילום וידיאו וסטילס עם מייצב תמונה, חבילת אופיס וגרסה משודרגת מאוד של מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.

החשיפה המוקדמת של המכשיר מלמדת על ממשקי משתמש חדשים ומרהיבים, שממזגים יחדיו את המידע האגור בטלפון ביחד עם מידע מהרשת, ומעניקים אפשרות לבנייה אוטומטית של פרופילים לצורך מעקב אחרי חברים או בני משפחה על סמך פעילותם ברשתות החברתיות השונות בזמן אמת.